خبرگزاری کار ایران

آمریکا سامانه ضدموشکی آزمایش کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۷۰

آمریکا یک آزمایش موشکی جدید را با هدف رهگیری و انهدام یک موشک بالیستیک قاره‌پیما، در آب‌های اقیانوس آرام انجام داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در بحبوحه نگرانی‌ها از آزمایش‌های موشکی مستمر کره‌شمالی، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این کشور، عصر سه‌شنبه برای اولین بار یک سیستم دفاعی برای زدن موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرد.

طبق این گزارش، موشک مورد آزمایش از پایگاه هوایی «وندنبرگ» واقع در ایالت کالیفرنیا، با هدف رهگیری و سرنگونی یک موشک قاره‌پیمای شبیه‌سازی شده دیگر، پرتاب شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آزمایش را موفقیتآمیز خواند و اعلام کرد موشک مهاجم در آب‌های اقیانوس آرام ساقط شد. این نخستین آزمایش از این دست در طول سه سال گذشته بوده است.

در همین راستا، «جیم سیرینگ» مدیر سازمان دفاع موشکی گفت: «این سیستم برای دفاع ملی اهمیت حیاتی دارد و این آزمایش نشان می‌دهد که مجهز به یک بازدارنده قوی و قابل اعتماد علیه هرگونه تهدید واقعی هستیم.»

آزمایش آمریکا تنها ساعتی بعد از آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی انجام شد. تلویزیون دولتی کره‌شمالی، سه‌شنبه اعلام کرد، پیونگ‌یانگ موشک بالیستیکی مجهز به «سیستم  هدایت دقیق» را با موفقیت آزمایش کرد. این دهمین آزمایش موشکی کره‌شمالی تنها در شش ماه گذشته است. اقدامی که واکنش مقام‌های کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا را در پی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز