خبرگزاری کار ایران

ینس استولتنبرگ:

ناتو به ائتلاف آمریکایی می پیوندد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۹۸

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش خواهد پیوست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این سازمان نظامی به ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا خواهد پیوست.

وی اعلام کرد این تصمیم پس از برگزاری جلساتی میان رهبران ناتو اتخاذ شده است.

پیش‌تر نیز برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌ بودند که فرانسه و آلمان نیز امروز -پنج‌شنبه- موافقت خود مبنی بر پیوستن پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) به این ائتلاف را اعلام خواهند کرد.

استولتنبرگ در این‌باره اعلام کرد این یک پیام سیاسی محکم از تعهد ناتو برای مبارزه با تروریسم است.

وی تاکید کرد که حضور ناتو در ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش به معنی مبارزه این سازمان نظامی با دیگر گروه‌های مسلح مستقر در عراق و سوریه نخواهد بود.

ترامپ در اولین سفر خارجی خود پس از سفر به عربستان سعودی، اراضی اشغالی و ایتالیا وارد بروکسل پایتخت بلژیک و مرکز اتحادیه اروپا شد تا در این سفر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به شمولیت در ائتلاف آمریکایی علیه داعش ترغیب کند.

برخی از منابع دیپلماتیک پیش‌تر اعلام کرده بودند که برخی از کشورهای عضو ناتو همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا با توجه به اقدام‌های نظامی زمینی و همچنین به مخاطره کشیده شدن روابط این کشورها با کشورهای عربی منطقه با شمولیت ناتو در این ائتلاف مخالف بودند.

استولتنبرگ در ادامه تاکید کرد که ناتو در ابتدا با استفاده از هواپیماهای جاسوسی آواکس برای حمایت از عملیات‌های ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش وارد این ائتلاف شده و به تدریج حضور خود را گسترش دهد.

وی همچنین از اختصاص یک اتاق عملیات ویژه در بروکسل برای هماهنگی اطلاعاتی علیه تروریسم و برنامه‌ریزی اقدام‌های آتی خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز