خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۳.۵۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۳ دانلود ویدیو

واکنش محور مقاومت در منطقه به نشست سران عرب با ترامپ

کد خبر : ۴۹۲۰۲۹

نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با رئیس‌جمهوری آمریکا، در ریاض، با واکنش‌های برخی جریان‌های سیاسی طرفدار محور مقاومت در منطقه همراه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، همزمان با سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی سران ۱۷ کشور عربی را برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض احضار کرده و قرار است این نشست امروز- یکشنبه- برگزار شود.

نشست ریاض که در آن تشکیل «ناتوی عربی- اسلامی- سنی» با هدف مقابله با محور مقاومت به‌ویژه نفوذ ایران در منطقه، اعلام خواهد شد، با واکنش‌های برخی جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی در عراق، لبنان و یمن همراه شده است.

در همین راستا، «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعراب و مسلمانان و کشورهای اسلامی نباید زیر پرچم آمریکا و تحت رهبری ترامپ گرد آیند؛ آمریکا کشوری اعتدال‌گرا نیست بلکه اشغالگر است و کشور شرارت نمی‌تواند منبع اعتدال باشد.»

صدر افزود: «به همه کشورهای اسلامی و عربی توصیه می‌کنم که به سمت آمریکا و برنامه‌هایش کشیده نشوند؛ آمریکا به فکر منافع مردم منطقه نیست.»

«هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی «حزب‌الله» لبنان نیز با تأکید بر این‌که نشست آمریکایی-عربی در عربستان، ضعف آمریکا و متحدانش را آشکار می‌کند، متذکر شد که این نشست‌ها «مقاومت» را نمی‌ترساند و این محور مقاومت است که در نهایت پیروز خواهد شد.

صفی‌‌الدین گفت: «نشست ترامپ و روسای کشورهای عرب و مسلمان در عربستان این واقعیت را آشکار می‌کند که آمریکا رئیس‌جمهوری دیوانه دارد که می‌خواهد بر مشکلات داخلی کشورش سرپوش بگذارد و با دلارهای میلیاردی عربستان دستاورد کسب کند. این گواه ضعف و ناتوانی آمریکا است که دیگر قادر به پیشبرد طرح‌های خود در عراق، سوریه، فلسطین و کل منطقه نیست همچنانکه توان محاصره جمهوری اسلامی ایران، رویارویی با حزب‌الله و مقاومت، پایان دادن به بحران سوریه و نابودی قدرت مردمی به پاخاسته در عراق یا یمن را ندارد.»

«عبدالملک الحوثی» رئیس شورای انقلابی «انصارالله» یمن نیز در پیامی اعلام کرد، سفر ترامپ و اجلاس موسوم به «سران اسلامی – آمریکایی»، در راستای خدمت به برنامه‌های آمریکا و اسرائیل که نابودی کشورهای عربی بعد از تضعیف و تقسیم آنهارا نشانه گرفته است، خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز