خبرگزاری کار ایران

روسیه واکنش ترامپ به آزمایش موشکی کره‌شمالی را بی‌پاسخ نگذاشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۳۶

وزارت دفاع روسیه اظهارات کاخ سفید را که گفته بود محل انجام آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی به مرزهای روسیه بسیار نزدیک‌تر بوده تا مرزهای ژاپن، رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد، مسیر موشک بالستیکی، که کره‌شمالی آن را امروز- یکشنبه- شلیک کرد، خیلی دورتر از روسیه بود و تهدیدی علیه این کشور محسوب نمی‌شود.

این اظهارات وزارت دفاع روسیه در واکنش به بیانیه کاخ سفید است که در آن آمده بود: «گزارش مربوط به اقدام اخیر کره‌شمالی در شلیک موشک در اختیار دونالد ترامپ قرار گرفته است و از آنجا که محل انجام عملیات به مرزهای روسیه بسیار نزدیک‌تر بوده تا مرزهای ژاپن، ترامپ بعید می‌داند که روسیه از این اقدام خشنود بوده باشد.»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد، سامانه‌های هشدار پرتاب موشکی روسیه عملیات شلیک موشک را حدود ساعت ۲۳:۳۰ روز ۱۳ ماه مه به وقت محلی رصد کردند.

طبق این بیانیه، سامانه‌های هشدار پرتاب موشکی این موشک را ۲۳ دقیقه قبل از سقوط آن در دریای ژاپن و در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری ساحل روسیه، رصد کردند. 

یونگ‌یانگ که با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است، ماه گذشته هم دو آزمایش دیگر انجام داد که هر دو ناموفق بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز