خبرگزاری کار ایران

آمریکا طرح روسیه درباره «مناطق کاهش تنش» در سوریه را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۸۱

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد، واشنگتن طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه به دست روسیه را به دقت بررسی می‌کند تا ببیند که آیا این طرح در درازمدت موثر خواهد بود یا خیر.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در اشاره به طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، گفت: «ما این طرح روسیه را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا موثر است یا نه.»

ماتیس، هنگام ورود به دانمارک گفت: «همه جنگ‌ها در نهایت پایان یافتند و ما مدت‌هاست به دنبال راهی برای پایان دادن به این جنگ نیز هستیم.»

وزیر دفاع آمریکا قرار است در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، با اعضای اصلی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش دیدار کند.

دولت سوریه و شورشیان مسلح مستقیما طرح مشترک روسیه، ایران و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه را امضا نکرده‌اند و مخالفان دولت نیز واکنشی نه چندان مثبت به آن نشان داده‌اند.

آمریکا نیز واکنش محتاطانه‌ای به این طرح نشان داده ولی در عین حال ابراز امیدواری کرده است تا این طرح شرایط را برای طرح‌های بعدی با هدف صلح نهایی در سوریه فراهم کند.

در طرح مناطق امن سوریه پیش‌بینی شده که این مناطق دارای نقاط حائلی خواهند بود که قرار است امنیت آنها با «توافق سه کشور ضامن» تامین شود اما «طرف سوم» هم می‌تواند بر آن نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز