خبرگزاری کار ایران

شمار قربانیان حمله طالبان به مقر نیروهای افغان به ۱۴۰ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۱۴

شمار قربانیان حمله گروه طالبان به یکی از پایگاه‌های ارتش در ولایت بلخ افغانستان به ۱۴۰ نفر رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شمار قربانیان نیروی ارتش افغانستان در حمله طالبان به پایگاه سربازان افغان در ولایت بلخ به ۱۴۰ کشته رسید.

همچنین در این حمله ۶۰ سرباز دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت جسمی تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

روز گذشته –جمعه- نیروهای گروه طالبان با حمله گستره به یکی از مقرهای ارتش افغانستان در استان بلخ تعداد زیادی را کشتند.

در درگیری‌های پیش آمده در این مقر تعداد زیادی از دو طرف هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد مهاجمان لباس ارتشی به تن داشته و در هنگام برگزاری نماز جمعه به سوی سربازان حمله کرده‌اند.

برخی از منابع شمار مهاجمان را ۱۰ نفر اعلام کرده اند که با در اختیار داشتن خودروهای مجهز به تیربار به سوی سربازان آتش گشودند.

پایگاه ۲۰۹ شاهین متعلق به ارتش افغانستان که هدف حمله طالبان قرار گرفته است، در ۱۳ کیلومتری شهر مزارشریف واقع در استان بلخ قرار گرفته که وظیفه مدیریت ۲۰ هزار نظامی افغان در شمال افعانستان را بر عهده دارد.

طالبان ضمن انتشار بیانیه‌ای با پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد که چهار نفر از مهاجمان پیش تر در همین پایگاه سرباز بوده و اطلاعات کافی در خصوص این مقر داشته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز