خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

ناتو دیگر منسوخ نیست

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۴۸۷

رئیس‌جمهوری آمریکا با عقب‌نشینی از انتقادهای تند خود در مورد ناتو که باعث نگرانی متحدان آمریکا شده بود، گفت که ناتو «دیگر منسوخ نیست».

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» در موضعی خلاف اظهارات گذشته خود، گفت که ناتو دیگر منسوخ نیست ولی اعضای این سازمان باید سهم منصفانه خود از هزینه‌های دفاعی ناتو برای تامین امنیت اروپا را بپردازند.

وی در یک کنفرانس خبری با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از اعضای این سازمان به خاطر حمایت از حمله هفته گذشته آمریکا به پایگاه «الشعیرات» سوریه کشور تشکر کرد و گفت وقت آن است که جنگ داخلی سوریه تمام شود.

ترامپ گفت: «گفتم که (ناتو) منسوخ است. اما دیگر این طور نیست».

 رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که ائتلاف فرا اطلس میان واشنگتن و اتحادیه اروپا چنان‌که او خواسته بود، در حال سازگاری با ماموریت گسترده‌تر عملیات علیه شبه‌نظامیان است.

استولتنبرگ هم گفت که دیداری عالی و سازنده در کاخ سفید با ترامپ داشته است.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود درباره «اهمیت» ناتو ابراز تردید کرده و گفته بود که ناتو، ائتلافی منسوخ است.

وی همچنین گفته بود که اگر عضوی از ناتو تعهدات مالی خود را در قبال این سازمان انجام نداده باشد، آمریکا ممکن است به کمک آن کشور نرود.

اما «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در اواسط ماه نوامبر در پاسخی تلویحی به این سخنان گفته بود: «ما همبستگی خود را به متحدان نزدیکمان نشان می‌دهیم و از یک اروپای قوی و متحد حمایت می‌کنیم. این برای امنیت ملی آمریکا و همچنین ثبات جهان ضروری است.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز