خبرگزاری کار ایران

ترامپ دو فرمان اجرایی جدید صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۴۵

رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلوگیری از زیان‌های وارده به منافع تجاری کشورش دو فرمان اجرایی امضا کرد؛ یکی برای مقابله با تولید کنندگان خارجی و دیگری کشورهایی را هدف قرار می‌دهد که تراز مبادلات تجاریشان به زیان آمریکاست.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، سیاست حمایت‌گرایی به اقتصاد آمریکا باز می‌گردد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلوگیری از زیان‌های وارده به منافع تجاری این کشور، روز جمعه دو فرمان اجرایی امضا کرد؛ یکی برای مقابله با تولید کنندگان خارجی که محصولات ارزان‌قیمت خود را روانه بازارهای آمریکا می‌کنند و دیگری کشورهایی را هدف قرار می‌دهد که تراز مبادلات تجاریشان به زیان آمریکاست.

ترامپ در این‌باره گفت: «این فرمان اجرایی را امضا می‌کنم با هدف اطمینان دادن نسبت به وضع تعرفه گمرکی مناسب برای وارد کنندگان خارجی که تقلب می‌کنند. آنها متقلبند. از این پس آنهایی که قواعد را زیر پا می‌گذارند با عواقب بسیار شدیدی روبه‌رو خواهند شد.»

به این ترتیب، دولت آمریکا در نظر دارد در زمینه تجاری دست به تغییرت جدی بزند؛ از آن جمله می‌توان به عقب‌نشینی از توافق‌های صورت گرفته در زمینه تجارت آزاد در سطح منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد. اصلاحات در سازمان جهانی تجارت هم از دیگر اهدافی است که دولت ترامپ به دنبال آن است. این سازمان مسئولیت آزادسازی مبادلات تجاری را در اختیار دارد.

دونالد ترامپ همچنین طی پیامی در شبکه توییتر، گفته که «دیدار هفته آینده با مقام‌های چین دیداری دشوار خواهد بود که در جریان آن نمی‌تواند از کسری تراز تجاری خبری باشد.»

دو فرمان ترامپ ظاهرا چین را هدف قرار داده که بیشترین میزان کسری تراز تجاری آمریکا را به خود اختصاص داده است. البته اروپا و به‌ویژه بخش فولاد آن هم در کانون توجه رئیس‌جمهوری آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز