خبرگزاری کار ایران

معترضان ساختمان پارلمان پاراگوئه را آتش زدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۵۵۳

تظاهرکنندگان در پاراگوئه بخشی از ساختمان کنگره این کشور را در میان اعتراض‌های خشونت‌آمیز علیه لایحه‌ای که به رئیس‌جمهوری اجازه شرکت مجدد در انتخابات را می‌دهد، به آتش کشیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان معترض به نامزدی مجدد «هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهوری پاراگوئه، در انتخابات ریاست‌جمهوری، ساختمان پارلمان این کشور را به آتش کشیدند.

طبق این گزارش، تظاهرکنندگان موفق شده بودند وارد ساختمان شوند و دفاتر حامیان این لایحه را «غارت» کنند و شماری را آتش بزنند.

پلیس با گلوله لاستیکی و دستگاه‌های آبفشان جمعیت را متفرق کرده است.

تظاهرکنندگان پس از آن به خیابان‌ها آمدند که مجلس سنای پاراگوئه، روز گذشته در جلسه‌ای غیرعلنی به نامزدی مجدد کارتس رای داد. این لایحه همچنین باید به تصویب مجلس دیگر پارلمان - مجلس نمایندگان - برسد جایی که حزب رئیس‌جمهور در آن اکثریت دارد.

پاراگوئه از ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۹ تحت دیکتاتوری ژنرال «آلفردو استروسنر» بود که در کودتا به قدرت رسید.

قانون اساسی تازه در سال ۱۹۹۲ شالوده یک دولت مدرن را ریخت اما این کشور دستخوش دوره‌های طولانی بی‌ثباتی سیاسی و نبردهای حزبی و همچنین تلاش ناکام برای کودتا بوده است.

دوره ریاست‌جمهوری کارتس قرار است در سال ۲۰۱۸ پایان یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز