خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جنبش مقاومت نجباء:

روزهای آینده شاهد آزادسازی تلعفر هستیم/سپاه آزادسازی جولان تشکیل شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۵۲۰

تمامی رسانه‌ها علیه نیروهای بسیج مردمی عراق قیام کردند و حتی ما را شبه‌نظامی خواندند اما داعش را دولت اسلامی خطاب کردند. از این جهت باید بگوییم مقابله با نظام رسانه‌ای و عملیات روانی کشورهای غربی- عربی یکی از سناریوهایی است که ما به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید هاشم الموسوی سخنگوی جنبش مقاومت نجباء در نشست خبری با اشاره به عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد: داعش طی مدت دو روز پس از ورود نیروهای عراقی به موصل اقدام به سوزاندن اوراق هویتی خود کرده و پس از آن مجروحان خود در ساحل شرقی موصل را جمع‌آوری کرد. همچنین پس از شکست‌هایی که هفته‌های گذشته متحمل شدند، بسیاری از عناصر خود را در ساحل ایمن که موازی با تلعفر است، به دار آویختند. از این جهت با توجه به نفوذ اطلاعاتی که در داعش صورت دادیم، متوجه شدیم که بسیاری از فرماندهان این گروهک تروریستی به سمت سوریه در حال حرکت هستند و قرار است خارج از چارچوب حکومت ابوبکر البغدادی در سوریه اقدام به فعالیت کنند.

وی افزود: به موازات این موضوع آمریکایی‌ها پس از آن که متوجه شدند کار داعش در عراق به پایان رسیده است، برنامه‌ریزی متفاوتی را صورت دادند. به صورتی که آنها قصد دارند تمامی تروریست‌های عرب‌زبان و خارجی را به یمن، سوریه و صحرای سینا اعزام کنند تا در آنجا بتوانند مجدداً یک جنگ فرسایشی را کلید بزنند. در همین راستا واشنگتن قصد دارد از طریق اعزام این تروریست‌ها مجدداً سازمان تروریستی القاعده را احیا کند. چرا که با احیای القاعده علاوه بر منطقه غرب آسیا مجدداً قصد دارند تحرکات تروریستی را در شمال آفریقا با پوشش جدید آغاز کنند.

سخنگوی جنبش مقاومت نجباء با اشاره به این موضوع که تمامی خطوط مواصلاتی و ارتباطی داعش در تعلفر را مسدود کرده‌ایم، گفت: پس از انجام عملیات‌های گسترده و مقابله با عناصر داعش موفق شدیم ساحل ایمن را از تلعفر جدا کنیم و به نوعی تروریست‌ها را در محاصره بیندازیم. عناصر داعش زمانی که خود را در محاصره دیدند، اقدام به منفجر کردن ماشین‌های انتحاری خود کرده و در فاز بعدی از پهپاد‌های انتحاری و نظامی خود استفاده کردند. البته تا حدود زیادی توانستیم بسیاری از تله‌های انفجاری و انتحاری را خنثی و با آنها مقابله کنیم. نکته دیگری که حائز اهمیت خواهد بود این است که این جنگ دارای جنبه‌های انسانی است. یعنی بدون در نظر گرفتن گرایش‌های مذهبی و قومی پذیرای تمامی آوارگان بودیم. از جهتی دیگر یکی از اقدام‌هایی که صورت گرفت، بحث مقابله با انتشار تصاویر و ویدیوهای دروغین داعش بود که در رسانه‌ها منتشر می‌شد. که تا حدود زیادی توانسته‌ایم با این موضوع هم به مقابله بپردازیم.

موسوی با اشاره به تامین خوراک و تسلیحات داعش از سوی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت:‌ پس از آن که بسیاری از مناطق را آزاد کردیم، در پاک‌سازی‌های نهایی و تثبیت نقاط مربوطه شاهد وجود پوشاک و همچنین جیره‌های غذایی خشک در مقر عناصر داعش بودیم که بسیاری از آنها از سوی قطر به آنها تحویل داده شده بود. حتی خودروهایی که از آنها کشف و ضبط شده بود هم از سمت عربستان سعودی و آمریکا تامین شده بود که تمامی مستندات آن را در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر کردیم و انتشار این داده‌ها برای نشان دادن عمق حمایت این کشورها از داعش ادامه خواهد داشت.  در مقابل شاهد هستیم هیچ‌گونه عکس العملی از سوی کشورهای عربی و غربی صورت نمی‌گیرد اما نظام رسانه‌ای کشورهای عربی همچنان علیه ایران، عراق، سوریه و حتی مستشاران نظامی که از سوی جمهوری اسلامی به صورت قانونی در این مناطق حضور دارند، فعالیت می‌کند. در حالی که ما شاهد هستیم تمامی رسانه‌ها علیه نیروهای بسیج مردمی عراق قیام کردند و حتی ما را شبه‌نظامی خواندند اما داعش را دولت اسلامی خطاب کردند. از این جهت باید بگوییم مقابله با نظام رسانه‌ای و عملیات روانی کشورهای غربی- عربی یکی از سناریوهایی است که ما به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده منطقه تلعفر به صورت کامل آزاد خواهد شد، عنوان کرد: در روزهای آینده و با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته است، منطقه تلعفر آزاد خواهد شد. البته کشورهای زیادی از سوی آمریکا در خصوص عدم ورود نیروهای بسیج مردمی عراق به موصل همکاری می‌کنند اما این نیروها به هیچ وجه نمی‌گذارند که پیروزی‌های صورت گرفته در موصل توسط غربی‌ها مصادره شود. چرا که در زمان ورود آمریکا به شهر الرمادی بسیاری از زیرساخت‌ها توسط آنها تخریب شد و چیزی در حدود شش هزار ساختمان توسط آنها ویران شد. همین مدل را در موصل شاهد هستیم به صورتی که داعش بعد از آن که نتوانست در بسیاری از نقاط به نتیجه مطلوب دست یابد، اقدام به آتش کشیدن خودروها و منازل عراقی‌ها کرد. از این جهت اقدام به مسدود کردن مرز منتهی به سوریه کردیم که بتوانیم از این طریق خروج فرماندهان و اعضای داعش را از عراق و سوریه کنترل کنیم.

سخنگوی جنبش نجباء در تحلیل وضعیت میدانی و سیاسی پرونده سوریه اعلام کرد : متاسفانه جنگ در سوریه بیش از عراق خسارت انسانی به بار آورد به گونه‌ای که در لایه‌هایی از این جنگ شاهد بودیم که بسیاری از نیروهای نخبه سوریه توسط ترکیه دزدیده شده‌اند و به خاک این کشور انتقال پیدا کرده‌اند. از این جهت خسارت زیادی در این کشور هم از حیث اقتصادی و هم از حیث زیربنایی و زیرساختی صورت گرفت. همچنین کمبود مواد غذایی و حمله تروریست‌ها همچنان نگران‌کننده است. کشتار دسته‌جمعی مردم و اقدام‌های ترکیه در بخش‌های گوناگون سوریه ما را به یاد نسل‌کشی ارامنه می‌اندازد که مدلی از آن را رسماً در شامات شاهد هستیم. لذا باید بگوییم که خشونت اردوغان و دولت ترکیه در سوریه همچنان ادامه دارد. از این جهت از وزیر امور خارجه سوریه خواستیم  که مجدداً طرح ورود و الحاق سوریه به اتحادیه عرب را مطرح کند اما متاسفانه این اتحادیه از روز اول و در جریان جنگ سوریه رسماً اقدام به حمایت ضمنی از تروریست‌ها کرد. لذا حرکت اسلامی نجباء در سوریه تا زمانی که تروریست‌ها در آنجا حضور داشته باشند، ادامه دارد و ایدئولوژی و راهبرد ما دفاع از مردم مسیحی، مسلمان، شیعه، علوی، دروزی و همچنین شیعیان و اهل تسنن سوریه خواهد بود و هیچ گونه نگاه قومی و مذهبی را در آن دخیل نخواهیم کرد. همچنین هدف ما اشغال جغرافیای خاص نخواهد بود و تنها ریشه‌کن کردن تروریست هدف اصلی ما قلمداد می‌شود.

وی با تایید خبر تکمیل سپاه آزادسازی جولان اعلام کرد: سپاه آزادسازی جولان را با تمرکز و سلاح‌های پیشرفته و استراتژی خاص نظامی تشکیل داده‌ایم که هدف آن مشارکت جدی در آزادسازی جولان خواهد بود. اگر دولت سوریه با حضور این سپاه در آزادسازی جولان موافقت کند، بدون تردید در عملیات آزادسازی این نقطه مشارکت خواهیم داشت. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده است که شیعیان درصدد هستند که جولان را به حلب دوم تبدیل کنند که باید بگوییم این اظهارات بیشتر جنبه جنگ روانی داشته و هدف آن تضعیف محور مقاومت است. از این رو نخواهیم گذاشت مساحت کشورهای اسلامی با سناریوهای اسرائیل روز به روز کمتر شود که در این بین مهم‌ترین متغیر میدانی فعالیت گروهک تروریستی جبهه النصره سابق و به عبارتی دیگر جبهه فتح الشام فعلی (جفش) است.

موسوی در پایان با اشاره به تحولات یمن اظهار کرد: پس از هدف قرار دادن کشتی عربستان در خلیج عدن سناریوی تدافعی به راهبرد تهاجمی تبدیل شد لذا از هم‌پیمانان عربستان در یمن درخواست می‌کنیم که هیچ گونه طرح صلح با اسرائیل در پرونده یمن را جدی نگیرند و امیدواریم که کشورهای حامی تروریسم در یمن دست از حمایت‌های خود از تروریست‌ها بردارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز