خبرگزاری کار ایران

مجلس بریتانیا قدرت بیشتری برای رد مصوبه‌های برگزیت به نمایندگان داد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۵۰

مجلس بریتانیا رای به اعطای قدرت بیشتر به نمایندگان برای رد مصوبه‌های برگزیت داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مجلس اعیان بریتانیا روز سه‌شنبه رای به اعطای قدرت بیشتر به مجلس و نمایندگان برای رد مصوبه‌های نهایی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی داد.

این رای به معنای رد درخواست‌های «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا برای عدم دخالت و نفی مذاکرات از سوی مجلس است.

این طرح با آرای ۳۶۶ در برابر ۲۶۸ مصوباتی را به «لایحه اتحادیه اروپایی» که به می قدرت آغاز این مذاکرات را می‌دهد، افزوده است. وی در نظر داشت از ماه آینده میلادی از این لایحه استفاده کند.

بر اساس این اصلاحیه‌ها، هر گونه معاهده مربوط به برگزیت باید به تصویب پارلمان رسیده و در صورت شکست مذاکرات نیز حقوق‌دانان باید با رای خود تصمیم به خروح از مذاکرات بدون معاهده نهایی شده، بگیرند.

«دیوید دیویس» وزیر برگزیت کابینه بریتانیا اعلام کرد که دولت به دنبال  بی‌اثر کردن این تغییرات در زمان ارائه به مجلس عوام است.  

وی در بیانیه خود اعلام کرد: «روشن است که برخی در مجلس اعیان به دنبال ضربه زدن به این فرایند هستند و در نهایت ما به دنبال آن هستیم که از عدم وقوع این مسئله اطمینان حاصل کنیم.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز