خبرگزاری کار ایران

روزنامه حریت سردبیر جدید انتخاب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۷۲

روزنامه حریت اعلام کرد که در پی انتقاد‌های دولت سردبیر جدید انتخاب می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه حریت ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی انتقاد شدید «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از مقاله این روزنامه در رابطه با اختلاف‌نظر میان دولت و ارتش اعلام کرد که سردبیر جدیدی انتخاب خواهد کرد. 

این روزنامه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است «فکرت بیلا» روزنامه‌نگار کهنه‌کار را به عنوان سردبیر و عضوی از هیئت مدیره انتخاب کند. 

وی جایگزین «سیدات ارگین» سردبیر سابق خواهد شد. 

حریت عضوی از مجموعه «دوغان» است که موسس آن روز چهارشنبه برای حضور در دادگاه در رابطه با اتهام قاچاق سوخت فراخوانده شده است. 

حریت به واسطه انتشار مقاله‌ای در تاریخ ۲۵ فوریه مبنی بر این که دولت، قبل از آن که قانون منع حجاب در ارتش برای زنان را بردارد، نظر ارتش را نپرسیده است، مورد هجمه و انتقاد قرار گرفت. 

این مقاله به عنوان رویکردی مبنی بر وجود اختلاف میان ارتش و دولت تلقی شده و موضوعی است که حساسیت بسیار بالایی در حال حاضر در ترکیه دارد. به همین دلیل نیز اردوغان روز سه‌شنبه این روزنامه را مورد انتقاد قرار داد. 

اردوغان پیش از ترک ترکیه به مقصد پاکستان، در فرودگاه به خبرنگاران گفت گزارش این روزنامه گستاخی بوده و تقاص این کار را می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز