خبرگزاری کار ایران

مالزی متهم بازداشت‌شده کره‌شمالی را آزاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۶۲

مالزی اعلام کرده است که متهم بازداشت شده کره‌شمالی را به کشورش بازمی‌گرداند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مالزی در حالی که روابط میان کره‌شمالی و این کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود، قصد دارد یک شهروند کره‌شمالی را که در ارتباط با قتل «کیم جونگ نام» برادر رهبر این کشور بازداشت شده بود، آزاد کرده و به کشورش بازگرداند.

  در همین راستا ورود بدون روادید به مالزی برای شهروندان کره‌شمالی نیز لغو می‌شود.

پلیس در حال حاضر یک نفر را در بازداشت داشته و تصمیم دارد هفت نفر دیگر را نیز مورد بازجویی قرار دهد. این افراد شامل یک مقام ارشد سفارت کره‌شمالی در کوالالامپور نیز می‌شود. 

«محمد اپندی علی» دادستان کل مالزی اعلام کرد که «ری جونگ چول» شهروند کره‌شمالی بازداشت شده قرار است روز جمعه آزاد شود چرا که شواهد کافی برای اتهام وارد کردن به وی وجود ندارد.

کیم جونگ نام، مسن‌ترین برادر ناتنی «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره‌شمالی، ۱۳ فوریه در فرودگاه کوالالامپور بیهوش شد و در راه رسیدن به بیمارستان درگذشت. او در فرودگاه کوالالامپور مورد حمله دو زن قرار گرفت. یکی از آنها پارچه‌ای را روی صورت او کشید که گفته می‌شود به ماده سمی آغشته بود.

پلیس مالزی اعلام کرده که روی صورت و چشم برادر ناتنی رهبر کره شمالی، بقایای یک گاز سمی یافت شده و این نشان می‌دهد که او توسط این ماده شیمیایی خطرناک به قتل رسیده است. این گاز در سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی به کار می‌رود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز