خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

واشنگتن از راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل حمایت می‌کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، واشنگتن در جریان اختلافات اسرائیل و فلسطینیان از راه‌حل دو کشور مستقل حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه اعلام کرد، ایالات متحده «کاملا» از راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر حمایت می‌کند و هر کسی غیر از این فکر کند، در اشتباه است.

نیکی هیلی به خبرنگاران گفت: «ما در حال ارزیابی همه گزینه‌های ممکن هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم دو طرف را پای میز مذاکره بنشانیم؟ به چه چیزی احتیاج است که آنها بر سر آن توافق داشته باشند؟»

در حالی نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید، کشورش از راه‌حل تشکیل دو کشور حمایت می‌کند که روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود: «من به هر دو (طرح تشکیل) دو کشور و یک کشور نگاه می‌کنم، و طرحی را ترجیح می دهم که هر دو طرف به آن تمایل داشته باشند. من می‌توانم با هریک از دو طرح کنار بیایم.»

شماری از رسانه ها روز گذشته از اظهارات دونالد ترامپ به مثابه کنار گذاشتن سیاست حمایت راه‌حل تشکیل دو کشور توسط آمریکا یاد کرده بودند.

با این حال نیکی هیلی روز پنجشنبه با اشاره به این که اسرائیل و فلسطینی‌ها باید راه‌حل برای این مساله را ارائه کنند، گفت: «این را بدانید که آمریکا از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می‌کند و هرگز خللی در این خواست به وجود نیامده است.»

کد خبر : ۴۶۰۵۴۳