خبرگزاری کار ایران

«کیت کلاگ» به‌عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۶۲

رئیس‌جمهوری آمریکا یک ژنرال بازنشسته ارتش را در سمت مشاور امنیت ملیمعرفی کرده‌است تا در نهایت مشاور امنیت ملی تازه خود را انتخاب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در پی استعفای «مایکل فلین» مشاور عالی امنیت ملی آمریکا، کیت کلاگ، ژنرال بازنشسته ارتش موقتا برای تصدی این سمت انتخاب شد.

در پی انتشار گزارش‌ها در مورد «تماس» مایکل فلین با سفیر روسیه و «گفت‌وگو در مورد تحریم‌های اعمال‌شده»، فلین از سمت خود به‌عنوان مشاور عالی امنیت ملی آمریکا استعفا کرد.

مایکل فلین در نامه کناره‌گیری خود اذعان کرده است که در فاصله بین دوره انتقالی دولت «دونالد ترامپ» با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشته و به «مایک پنس» معاون اول رئیس‌جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

طبق این گزارش، کلاگ پیش از این و در جریان مبارزات انتخاباتی به ترامپ مشاوره می‌داده است.

در همین خصوص «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد مطمئن نیست مایکل فلین منافع ولادیمیر پوتین را بر منافع آمریکا ارجحیت ندهد.

فلین در زمان اوباما و با وضع تحریم علیه روسیه در دیدار سفیر مسکو در واشنگتن با دعوت وی به خویشتن‌داری گفته بود دولت ترامپ به موقع این تحریم‌ها را بررسی می‌کند.

دولت اوباما سی نفر از دیپلمات‌های روس را به دلیل دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از این کشور اخراج کرد که متقابلا رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مقابله به مثل نخواهد کرد.

این موضع گیری پوتین باعث پدید آمدن این گمان شد که مایکل فلین با مقام‌های روسیه تماس برقرار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز