خبرگزاری کار ایران

عقب‌نشینی یمنی‌ها از توافق با آمریکا

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۶۳

مقام‌های دولت مستعفی و فراری یمن، که تحت حمایت عربستان سعودی است، از موافقت با اجرای عملیات امنیتی آمریکا در خاک این کشور در جنگ علیه القاعده عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی» که پیشتر با واشنگتن درباره عملیات نظامی نیروهای ویژه ارتش آمریکا علیه القاعده در خاک یمن به توافق رسیده بود، از این توافق عقب‌نشینی کرد.

مقام‌های دولت مستعفی یمن، که تحت حمایت رژیم سعودی است، بر عدم حمایت از عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در خاک یمن علیه گروه تروریستی القاعده، تاکید کردند.

«دونالد ترامپ» در هفته نخست ریاست‌جمهوری خود اجازه عملیات نظامی نیروهای ویژه ارتش آمریکا در خاک یمن علیه گروه تروریستی القاعده را صادر کرده بود که حمله مذکور با موافقت سران نیروهای یمنی وابسته به عربستان سعودی صورت پذیرفته بود.

در حالی‌که دولت مستعفی یمن با عقب‌نشینی از مواضع سابق خود، مخالفت خود را با این عملیات نظامی ارتش آمریکا اعلام کردند.

یکی از همین مسئولان یمنی اعلام کرد در حمله اخیر نیروهای آمریکا علیه مواضع القاعده در استان «بیضاء» دست‌کم ۱۶ غیرنظامی و ۴۱ فرد مسلح جان خود را از دست دادند.

مقام‌های یمنی اعلام کرده اند که عقب‌نشینی این گروه‌ها از حملات نیروهای نظامی آمریکا فقط شامل عملیات زمینی در خاک یمن است و شامل حملات هواپیماهای جاسوسی و همچنین پشتیبانی اطلاعاتی از نیروهای یمنی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز