خبرگزاری کار ایران

پیشروی ارتش سوریه تا ۶ کیلومتری آخرین مقر داعش در شمال حلب

نیروهای ارتش سوریه، با پشتیبانی هوایی و زمینی جنگنده‌های روسیه، موفق شده‌اند تا کمتر از شش کیلومتری شهر الباب در شمال حلب پیشروی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان)، امروز -یکشنبه- اعلام کرد که روسیه از نیروهای دولتی سوریه و نیروهای «حزب‌الله» در پیشروی به شهر الباب، پایگاه گروه تروریستی داعش در شمال حلب پشتیبانی کرده است.

گزارش‌ها حاکی از «چراغ سبز» روسیه به ترکیه برای انجام عملیات «سپر فرات» و بیرون راندن داعش از منطقه‌ای بین الباب و مرزهای ترکیه است.

دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد که حومه جنوبی شهر الباب، آخرین و بزرگ‌ترین پایگاه داعش در حلب، «شاهد درگیری‌های شدید بین عناصر این گروه از یک‌سو و نیروهای نظام و هم‌پیمانان آن از جمله حزب‌الله و سه گردان توپخانه‌‌ای روسیه از سوی دیگر است و همزمان، جنگنده‌های هوایی روسیه مواضع داعش را بمباران می‌کنند.»

طبق اعلام این منبع، نیروهای دولتی سوریه و حزب‌الله توانسته‌اند شهرک «عران» در جنوب الباب را به کنترل خود دربیاوردند و تا حدود چهار کیلومتری شهر «تادف» و کمتر از شش کیلومتری شهر الباب پیشروی کنند.»

این در حالی است که نیروهای ترکیه «بارها و به صورت مستمر در تحقق پیشروی سمت شهر الباب از محورهای غربی، شمالی و شمال شرقی شکست خورده‌اند»، از این‌رو، این نیروها عملیات مسدود کردن مسیر نیروهای نظام که در حال پیشروی به سمت الباب هستند را آغاز کرده‌اند.

طبق اعلام منبع مذکور، در عملیات اخیر نیروهای ترکیه در ریف شمال شرقی حلب، دست‌کم یک غیرنظامی کشته و شماری دیگر مجروح شده‌اند و به این ترتیب شمار غیرنظامیانی که توسط نیروهای ترکیه کشته شده‌اند، به ۲۹۰ نفر افزایش یافته است.

کد خبر : ۴۵۶۱۳۷