خبرگزاری کار ایران

انتصاب شریف به عنوان فرمانده ائتلاف عربستان تایید شد

خبر انتصاب فرمانده سابق ارتش پاکستان به فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان تایید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی پاکستان، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان ضمن تایید خبر فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان توسط «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان افزود این اقدام با هماهنگی دولت و ارتش انجام گرفته است.

وزیر دفاع پاکستان با اعلام بی‌خبری از جزییات ماموریت راحیل شریف در عربستان افزود این اقدام بدون هماهنگی و خودسرانه نبوده است.

خواجه آصف ضمن تاکید بر استقبال پاکستان از تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی عنوان کرد: «مسلمانان از فلسطین تا میانمار تحت ظلم و ستم قرار دارند و ما وظیفه داریم با اتحاد به حل مشکل آن‌ها بپردازیم».

وی با تاکید بر قانون ممانعت از هر گونه فعالیت نظامی یک افسر ارتش تا دو سال پس از بازنشستگی، در خصوص انتصاب فرمانده سابق ارتش پاکستان بر فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان افزود اگر مقر فرماندهی ارتش در «راولپندی» این امر را تایید کند، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پیش از این و در زمان تصدی فرماندهی ارتش پاکستان نیز فرماندهی ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی به راحیل شریف پیشنهاد شده بود که به دلیل فرماندهی ارتش پاکستان این پیشنهاد را رد کرده بود.

عربستان در قبال پذیرش فرماندهی ائتلاف ارتش کشورهای اسلامی که شامل ارتش ۳۴ کشور اسلامی می‌شود حقوقی بیشتر از حقوق فرمانده ناتو به راحیل شریف پیشنهاد کرده است.

 

 

کد خبر : ۴۴۵۳۴۲