خبرگزاری کار ایران

تلاش کنگره جدید آمریکا برای لغو برنامه بهداشت و سلامت اوباما

کنگره جدید ایالات متحده آمریکا که اکثریت آن در کنترل جمهوری‌خواهان است، در پی لغو بخش عمده‌ای از برنامه بهداشت و درمان پیشنهادی دولت فعلی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کنگره ایالات متحده آمریکا در صدد است تا بخش عمده‌ای از برنامه بهداشت و درمان و همچنین مقررات وضع شده در خصوص امور محیط زیست توسط دولت «باراک اوباما» را لغو کند.

ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه برای تصدی پست ریاست‌جمهوری و با وعده متحد کردن کشور تقسیم شده سوگند یاد خواهد کرد. وی قصد دارد در ابتدا با پشتیبانی جمهوری‌خواهان به تصویب قوانین مورد نظر خود بپردازد.

پیش‌تر دموکرات‌ها اعلام کرده بودند ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با ثبت‌نام در طرح بیمه سلامت برای افرادی که به لحاظ اقتصادی محروم هستند، زیر پوشش قرار گرفته‌اند و این طرح در حال گسترش است.

این در حالی است که به احتمال فراوان جمهوری‌خواهان در ابتدای ریاست‌جمهوری ترامپ این قانون را لغو خواهند کرد.

همچنین گفته می‌شود اوباما فردا -چهارشنبه- با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا برای مقابله با حملات و سیاست‌های جمهوری‌خواهان ملاقات و گفت‌وگو خواهد کرد.

انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان نسبت به لغو طرح خدمات درمانی پیشنهادی اوباما و به تاخیر انداختن قوانین مصوب به سال‌های آینده اقدام کنند.

 در همین حال، «استنی هویر» عضو ارشد حزب دموکرات‌ در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مبارزه سختی برای محافظت از قانون مراقبت مقرون به صرفه (اِی‌سی‌اِی) در پیش داریم.

 «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان‌ آمریکا نیز تاکید کرد که با تشریح مزایای این برنامه، برای جلب حمایت از آن تلاش خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۴۴۳۳۹