خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

بهبودی روابط آنکارا و بغداد، عدم شرکت صدر اعظم آلمان در اجلاس داووس، وقوع سه انفجار در جنوب بغداد، ۱۸۸ کشته در حمله هوایی ائتلاف ضد داعش، کشته و زخمی شدن نظامیان سعودی در جیزان، هفت کشته در حمله عوامل انتحاری به سامرا و سقوط یک فروند بالگرد در ونزوئلا از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «نعمان کورتولموش» معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت آنکار اعلام کرد روند بهبودی روابط ترکیه و عراق تسریع می‌شود.

-هیئت سازمان ملل در عراق اعلام کرد که وقایع تروریستی این کشور در ماه گذشته دست کم ۳۸۶ کشته و یک‌هزار و ۶۶ زخمی برجای گذاشته است.

- «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان برای دومین سال پیاپی از شرکت در مجمع جهانی اقتصادی «داووس» خودداری می‌کند.

- «سرتیپ سعد معن» سخنگوی عملیات بغداد اعلام کرد سه انفجار بزرگ جنوب شرق پایتخت عراق را لرزاند.

-ائتلاف آمریکایی ضد داعش اعتراف کرد که از سال ۲۰۱۴ تا کنون در حملات هوایی این ائتلاف علیه داعش دست کم ۱۸۸ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

-در حملات توپخانه‌ای ارتش یمن به مواضع نیروهای سعودی در منطقه الطوال استان جیزان شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

-در حمله افراد مسلح انتحاری به دو مرکز پلیس در شهر سامرا دست کم هفت نفر کشته شدند. همچنین نیروهای امنیتی عراق و نیروهای مردمی این کشور حمله داعش به شهر سامرا را دفع و سه عامل انتحاری را نیز از پای درآوردند.

-در پی سقوط یک بالگرد نظامی در ایالت آمازون واقع در شرق ونزوئلا ۱۶ نفر که پنج نفر از آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، جان خود را از دست دادند.

 

کد خبر : ۴۴۴۱۹۹