خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور ترکیه:

ضارب سفیر روسیه فارغ‌التحصیل مدرسه عالی پلیس ازمیر بوده است

وزیر کشور ترکیه هویت عامل ترور سفیر روسیه در ترکیه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، "سلیمان سویلو" وزیر کشور ترکیه با اشاره به ضارب سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرد: "مولود مرد آلتین‌تاش، عامل حمله؛ متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۹۴ شهرستان سوکه استان آیدین بوده است. وی فارغ التحصیل دبیرستان جمهوریت آناتولی سوکه و مدرسه عالی پلیس روشتو اونسال ازمیر بوده و از ۲ سال و نیم پیش به عنوان پلیس ضد شورش در آنکارا اشتغال داشته است".

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: امروز ساعت حدود ۱۹:۰۵ در جریان افتتاح نمایشگاه عکس «روسیه از کالینینگراد تا کامچاتکا از نگاه یک گردشگر» در مرکز هنرهای معاصر شهرداری چانکایا، آندری کارلوف، سفیر روسیه هنگام سخنرانی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت. او که به بیمارستان «گوون» آنکارا منتقل شده بود در ساعت ۱۹.۵۳ علی رغم آن که مشخص شده بود علائم حیاتی ندارد، عملیات احیا انجام شد اما آن نیز جواب نداد و دوست گرامی مان، سفیر محترم جان باخت.

وی با اشاره به حمله مسلحانه به سفیر روسیه در آنکارا که منجر به مرگ وی شد، گفت: این حمله کشور ما را در تاثر عمیق قرار داده و قلب ما را جریحه دار کرده است. بدین وسیله بار دیگر تسلیت خود را به روسیه، به عنوان کشور دوست و خانواده سفیر محترم ابراز می کنم.

سویلو در پایان افزود: این حمله تروریستی روابط میان دو کشور را هدف گرفته و یک اقدام تحریک آمیز است. ما بر این باوریم که این حمله تروریستی بی رحمانه به ویژه در این دوران که دوران عادی شدن روابط میان آنکارا و مسکو است؛ به منظور حمله به ترکیه از طریق حمله به سفیر محترمی بود که در ضمانت ملت و کشورمان قرار داشت.

کد خبر : ۴۳۹۶۰۷