خبرگزاری کار ایران

پای سامسونگ به پرونده فساد پارک باز شد

ماموران تحقیق درباره اتهام فساد رئیس‌جمهور کره جنوبی، به دفاتر شرکت سامسونگ یورش بردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ماموران تحقیق در کره‌جنوبی، امروز – چهارشنبه – به دفتر گروه سامسونگ یورش بردند. این حمله در راستای رسوایی‌های مطرح شده در رابطه با «پارک گئون های» رئیس‌جمهوری این کشور انجام گرفته است.

ماموران تحقیق همچنین به بزرگترین موسسه ملی سرمایه‌گذاری در این کشور حمله کردند. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که دادستانان در حال تحقیق در رابطه با تصمیم این موسسه مالی برای تایید ادغام هشت میلیارد دلاری سامسونگ و یک گروه صنعتی دیگر هستند.

موسسه مالی بازنشستگی ملی کره‌جنوبی، سومین موسسه مالی از این دست در جهان بوده و از سوی رسانه‌ها و گروه‌های مدنی به دلیل تایید ادغام دو شاخه گروه سامسونگ مورد انتقاد قرار گرفته است.

حمایت این موسسه از این ادغام موجب موفقیت شرکت سامسونگ شده و این موضوع مورد توجه دادستانان قرار گرفته است.

یک سخنگوی گروه سامسونگ تایید کرد که ماموران تحقیق از مراکز این گروه دیدار کرده اما جزئیات دیگری در این زمینه ارائه نکرده است.

این نیروها در مجموع به چهار مکان حمله کردند. این حمله‌ها با تحقیقات از «چوی سون سیل» دوست و مورد اعتماد «پارک گوئن های» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که به واسطه این ارتباط مورد بازرسی و تحقیق قرار گرفته، مرتبط است. گفته شده که این موسسات مالی و گروه سامسونگ برای موسسات مورد حمایت پارک تامین مالی می‌کرده است.

کد خبر : ۴۳۱۵۲۰