خبرگزاری کار ایران

ژنرال آمریکایی:

«موصل» پایان داعش نیست

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۲۲۹

فرمانده ارتش آمریکا در ستاد عملیاتی خاورمیانه اظهار داشت، آزادسازی موصل در شمال عراق، به معنای پایان گروه تروریستی داعش در این کشور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ارتش آمریکا در ستاد عملیاتی خاورمیانه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی»، این احتمال را مطرح کرد که با افزایش فشارها از طرف نیروهای امنیتی عراق و ورود آن‌ها به موصل، عناصر تروریستی داعش دست به «اقدامات وحشیانه» بیشتری خواهند زد.

ژنرال جوزف وتل گفت، عناصر داعش یا فرار خواهند کرد یا «بدبختانه، خشونت‌هایشان علیه مردم مناطقی که در کنترل دارند، احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد.»

به گفته این فرمانده ارشد ارتش آمریکا، احتمالا پاره‌ای از این خشونت‌ها و آنچه او «اقدامات وحشیانه» می‌نامد، به زودی دیده خواهد شد.

روز گذشته مسئولان عراقی گفتند داعش ده‌ها نفر را اعدام کرده است. به گفته یک عضو شورای اداری استان نینوا، این عناصر تروریستی شماری از اعضای پیشین ارتش و پلیس و خانواده‌های آن‌ها را به حاشیه شهر برده و مردان را به گلوله بسته‌اند.

این ژنرال آمریکایی گفت: «داعش پایین کشیده می‌شود، و این فرود سختی خواهد بود.»

وتل همچنین هشدار داد که پایان دادن به حضور داعش در موصل به معنی خاتمه کار این گروه نیست: «البته اهمیتی حیاتی دارد که نبرد موصل با موفقیت به پایان برسد؛ این اما به معنی پایان داعش در عراق نخواهد بود.»

به گفته فرمانده ارتش آمریکا در ستاد عملیاتی خاورمیانه، عناصر  داعش احتمالا به مناطقی دیگر در عراق خواهند رفت، شکل‌ و شمایل یک گروه تروریستی، به معنی سنتی‌تر آن، به خود خواهند گرفت و بر انجام حملات تروریستی به شکل عمومی آن متمرکز خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز