خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

خواهان عملیات همزمان برای آزادسازی «موصل» و «الرقه» هستیم

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ما خواهان انجام عملیات همزمان برای آزادسازی موصل در عراق و الرقه در سوریه هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد که همزمان با حمله به مواضع داعش در موصل عراق، عملیات برای قطع ارتباط این گروه تروریستی در پایتخت خودخوانده‌اش در الرقه سوریه باید آغاز شود.

کارتر، در جریان دیدار از اقلیم خودگردان کردستان عراق برای بررسی حمله پیش‌ِرو برای بازپس‌گیری موصل، تأکید کرد که «خواست ما این است که عملیات منزوی‌سازی، هر چه سریع‌تر در اطراف الرقه آغاز شود.»

وی تصریح کرد که آمریکا با متحدان خود در سوریه برای این موضوع در حال همکاری هستیم و هر دو عملیات باید به شکلی همزمان در جریان باشد.

نیروهای عراقی از هفته گذشته عملیاتی گسترده را برای بازپس‌گیری موصل، دومین شهر بزرگ عراق و بزرگ‌ترین شهر تحت تصرف داعش در این کشور آغاز کرده‌اند.

در راه مقابله با داعش، آمریکا ائتلافی بین‌المللی را متشکل از ۶۰ کشور رهبری می‌کند، و این ائتلاف علاوه آموزش نیروهای عراقی و خدمات مستشاری، هزاران حمله هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی ترتیب داده است.

در صورت بازپس‌گیری موصل، الرقه تنها شهر عمده‌ای خواهد بود که عناصر داعش کنترل آن را در دست دارند.

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه همچنین گفت که ایده عملیات همزمان علیه مواضع داعش در الرقه و موصل برای مدت قابل توجهی مدنظر بوده است.

او در عین حال گفت که اصلی‌ترین اولویت در مبارزه با داعش انهدام قابلیت‌های این گروه برای علملیات‌های خارجی است، و تصریح کرد که «در این زمینه ما بهتر و بهتر و بهتر شده‌ایم.»

کد خبر : ۴۲۱۸۹۴