خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها:

کلینتون با اختلاف ۵ درصدی، پیشتاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری است

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته،‌ نامزد حزب دموکرات اختلاف پنج درصدی خود را با نامزد حزب جمهوری‌خواه حفظ کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با پنج درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست‌جمهوری پیشی گرفته است.

این نتایج بر اساس نظرسنجی انجام گرفته از سوی رویترز/ایپسوس در روز جمعه انتشار یافته که تقریبا با میزان برتری کلینتون در طول ماه گذشته برابری می‌کند.

نتایج این نظرسنجی،‌ حاکی از تغییرات اندکی در پی مناظره‌های ریاست‌جمهوری دوشنبه است. این مناظره،‌ نخستین دور از سه مناظره‌ای بود که پیش از انتخابات هشتم نوامبر برگزار می‌شود.

نظرسنجی‌های ملی ۲۳ تا ۲۹ سپتامبر نشان داد که رای‌دهندگان احتمالی از کلینتون بیشتر از ترامپ حمایت می‌کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، کلینتون ۴۳ درصد و ترامپ ۳۸ درصد از آرا را از آن خود کرده بودند. در حالی که ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که هیچ‌کدام از نامزد‌ها را انتخاب نخواهند کرد.

کلینتون تا کنون در نظرسنجی‌ها در سال جاری از ترامپ جلوتر بوده و سطح حمایت از وی نیز حدود چهار تا پنج درصد با ترامپ در چهار هفته گذشته اختلاف داشته است.

در یک نظرسنجی جداگانه که شامل نامزد‌های احزاب مستقل می‌شود،‌ کلینتون توانسته است با چهار درصد در صدر قرار بگیرد. در میان شرکت‌کنندگان این نظرسنجی نیز ۴۲ درصد از کلینتون، ‌۳۸ درصد از ترامپ، هفت درصد از «گری جانسون»، نامزد حزب لیبرترین و در نهایت نیز سه درصد از «جیل استین» نامزد حزب سبز حمایت کرده‌اند.

حدود ۸۴ میلیون نفر مناظره ۹۰ دقیقه‌ای ترامپ و کلینتون که دوشنبه گذشته برگزار شد را مشاهده کرده‌اند. حدود ۵۶ درصد از آمریکایی‌هایی که این مناظره را تماشا کرده بودند، اعلام کردند که کلینتون برنده این مناظره بوده است.

به نظر می‌رسد که رای‌دهندگان در روز جمعه به هر دو نامزد تمایل داشته‌اند. حدود ۴۸ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که تمایل بیشتری به کلینتون داشته در حالی که این میزان در هفته گذشته حدود ۴۵ درصد بود. ۴۶ درصد گفته‌اند که ترامپ را ترجیح می‌دهند در حالی که ۴۴ درصد در هفته گذشته از وی اعلام حمایت کرده بودند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به صورت آنلاین در ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شده و حدود دو هزار و ۵۰۱ نفر نیز در آن شرکت کرده بودند.

 

 

 

کد خبر : ۴۱۵۴۸۹