خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو با انتشار صورت‌حساب شخصی خود مخالفت کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به انتشار صورت‌حساب رختشویی شخصی خود انتقاد و اعلام کرده که نسبت به این حکم اعتراض می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به انتشار جزئیات صورت‌حساب رختشویی خود اظهار نارضایتی کرده و اعلام کرده که دادستان عمومی این رژیم خواهد خواست تا از این اقدام جلوگیری کند.

اسناد قانونی، که در روز سه‌شنبه منتشر شده نشان‌دهنده آن است که نتانیاهو با اعلام حق دفاع از حریم شخصی خود، از یک دادگاه در قدس اشغالی خواسته است تا از تصمیم خود برای انتشار این صورتحساب‌ها و صورتحساب‌های خانواده خود تحت قوانین آزادی بیان و اطلاعات صرف‌نظر کند.

رسانه‌های چاپ سرزمین‌های اشغالی پیش از این با انتشار فهرستی از هزینه‌های غذا و نوشیدنی دفتر نتانیاهو و خانه‌های شخصی وی خبرساز شده‌ بودند. سه سال پیش نیز،‌ وی به واسطه پرداخت ۱۲۷ هزار دلار برای قرار دادن یک تخت در یک پرواز به لندن برای حضور در مراسم ختم «مارگارت تاچر»، نخست‌وزیر پیشین انگلیس، باعث جذب نظرات عمومی شده بود.

دلیل انتشار صورت‌حساب‌های اخیر،‌درخواستی از سوی «جنبش آزادی اطلاعات» در این رژیم است که خواستار انتشار جزئیات همه هزینه‌های دولتی خانه‌های شخصی نتانیاهو و محل سکونت رسمی وی در سال ۲۰۱۴ شده است.

وکلای نتانیاهو گفته‌اند که انتشار صورت‌حساب‌های شخصی وی برابر با «دخالت» در زندگی شخصی این مقام ارشد رژیم صهیونیستی است.

به نتانیاهو فرصت داده شده تا چالش‌های حقوقی خود را تا روز دوشنبه نسبت به این حکم اعلام کند.  

کد خبر : ۴۱۴۵۲۵