خبرگزاری کار ایران

اوباما: تندروها نمی‌توانند آمریکا را شکست دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم بزرگداشت قربانیان یازدهم سپتامبر اعلام کرد، تندروها هیچ‌وقت نخواهند توانست آمریکا را شکست دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنشبه در مراسم بزرگداشت قربانیان یازدهم سپتامبر اعلام کرد، سازمان‌های تندرو مانند «داعش» و «القاعده» می‌دانند که نمی‌توانند آمریکا را از پا درآورند، برای همین در تلاشند تا آرام آرام ترس را در شهروندان آمریکایی تزریق کنند.

اوباما در این سخنرانی همچنین تاکید کرد آمریکایی‌ها متحد می‌مانند و اجازه نخواهند داد دیگران آنها را از هم جدا کنند.

پیش از این سخنرانی، مراسم پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر با یک دقیقه سکوت با حضور برخی از سیاستمداران در محل برج‌های دوقلوی نیویورک برگزار شد.

اوباما در عین حال با اشاره به حملات دیگر در «بوستون»، «سن‌برناردینو» و «اورلاند» تاکید کرد که تروریست‌ها معمولا به تلاش برای انجام حملاتی کوچک، ولی مرگبار، اقدام کرده‌اند.

یک روز پیش از این نیز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با ادای احترام به قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، در پیامی رادیویی گفته بود از آن زمان تاکنون ماهیت تهدیدهای تروریستی تغییر کرده، اما هسته اصلی ارزش‌هایی که آمریکا را بزرگ و مقاوم کرده‌اند همچنان پابرجا هستند.

کد خبر : ۴۱۰۰۷۳