خبرگزاری کار ایران

اسد: تنها راه از بین بردن تروریسم مبارزه با ایدئولوژی آن است

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با یک هیات انگلیسی در دمشق تأکید کرد، تنها از بین بردن تروریسم مبارزه با ایدئولوژی است که حد و مرز نمی‌شناسد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز یکشنبه با هیاتی از نمانیدگان مجلس اعیان و عوام و شخصیت‌های دینی و دانشگاهی انگلیس دیدار کرد.

دراین دیدار اوضاع سوریه و جنگ  تروریستی که سوریه با آن مواجه است و راه‌های مقابله با خطرات تندروی و تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بشار اسد تصریح کرد، خطرناک‌ترین چیزی که دنیا با آن مواجه است، همان تلاش برای نفوذ تفکر افراطی در داخل جوامع در منطقه و خارج از آن است. تلاش تفکر افراطی برای نفوذ در داخل جوامع مبنای تروریسمی را تشکیل داده است که اخیرا شروع به هدف قرار دادن بسیاری از مناطق در داخل اروپا و غرب کرده است.

رئیس‌جمهوری سوریه متذکر شد، از بین بردن تروریسم مستلزم فقط مبارزه با آن در میدان نبرد نیست بلکه همچنین مبارزه با ایدئولوژی است که بر مبنای آن بنا نهاده شده است و این ایدئولوژی حد و مرز نمی‌شناسد و تفاوتی بین جوامع مختلف قائل نیست.

وی افزود: سفر هیات‌های خارجی به سوریه و اطلاع از واقعیت امر و دیدن حقایق در نشان دادن تصویر درستی از این رخدادها و فاش کردن دروغ‌بافی رسانه‌های غربی در این باره نقش دارد به ویژه اینکه این رسانه‌ها دستورکارهای سیاسی دارند که در خدمت دولت‌هاست نه در خدمت مردم.

به نوبه خود اعضای هیات انگلیسی تاکید کردند: سفر به سوریه، این هیات را قادر خواهد ساخت تا حقیقت را منتقل کند و در راستای اصلاح دیدگاه دولت و مردم انگلیس تلاش کند، سفر به سوریه آنها را همچنین قادر خواهد کرد تا درد و رنج زیاد ملت سوریه به علت جرائم تروریستی را منتقل کنند.

کد خبر : ۴۰۷۹۹۴