خبرگزاری کار ایران

توافق صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان «فارک» نهایی شد

دولت کلمبیا و شورشیان فارک،‌توافقنامه صلح را نهایی کرده و آن را به اعلام عمومی رساندند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دولت کلمبیا و «شورشیان فارک» توافقنامه صلحی را امروز – چهارشنبه – کامل کرده و به طور رسمی به اعلام عمومی گذاشتند.

آخرین تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها در کلمبیا که با مذاکرات انجام گرفته میان دو حزب از ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ آغاز شده بود، ادامه یافت. دولت کلمبیا و گروه فارک، با امضا توافقنامه صلحی در یک مراسم رسمی در هوانا در ۲۳ ژوئن، خواستار تکمیل فرآیند "خلع سلاح" در ۱۸۰ روز شدند البته شماری از جزئیات فنی که تاکنون مشخص نشده بود نیز به مذاکره گذاشته شده است.

بر اساس نوشته روزنامه «ال هرالدو» این مذاکرات در رابطه با توافقنامه صلح، در روز سه‌شنبه بعدازظهر نهایی شده و «خوان مانوئل سانتوس»،‌ رئیس‌جمهوری کلمبیا قرار است تا اعلام نهایی در این رابطه را در ساعت ۱۹ به وقت محلی امروز – چهارشنبه – به عموم مردم ارائه دهد.

این روزنامه همچنین افزود که نهایی کردن این توافقنامه صلح به سانتوس اجازه خواهد داد تا متن این پیمان‌نامه را به پارلمان این کشور بفرستند که همه‌پرسی در این زمینه را به اجرا خواهد گذاشت.

فارک یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های شورشی مارکسیستی است که از سال ۱۹۶۴ تشکیل شده و قصد داشت تا دولت کلمبیا را سرنگون کرده و رژیم انقلابی جدیدی بر قرار کند.

کد خبر : ۴۰۴۰۸۹