خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داد؛

بازپس‌گیری بخشی از شهر «منبج» از نیروهای داعش

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد شهر «منبج» که در کنترل داعش است، باز پس گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از شهر منبج که تحت کنترل داعش است، باز پس گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه،‌ با حمایت حمله‌های هوایی،‌ بسیاری از بخش‌های شرقی این شهر را پس از پیشروی‌های آهسته‌تر در هفته‌های اخیر در بخش‌های غربی در اختیار خود قرار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که این نیروها موفق به بازپس گیری یک درمانگاه،‌ مدرسه و یک مرکز گردهم‌آیی در مرکز این شهر پس از نبرد‌های سنگین شده‌اند. تا کنون گزارش‌های تایید شده‌ای از تلفات به دست نیامده است.

همچنین حداقل بیش از دو هزار و ۳۰۰ شهروند که در این شهر گرفتار شده بودند،‌ توانستند از آن خارج شوند اما هنوز هزاران شهروند دیگر در این مکان باقی مانده‌اند. این امر پیشروی‌ها را با کندی مواجه کرده است.

فعالان و ساکنان می‌گویند که شماری از شهروندان در ماه جاری میلادی به واسطه حمله‌های هوایی کشته شده‌اند و همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز در رابطه با شمال این کشور هشدار داد که باید اقدام‌های گسترده‌تری برای جلوگیری از کشته شدن شهروندان انجام گیرد.

ائتلاف مورد حمایت آمریکا شامل شبه نظامیان کرد و متحدان عرب که سال گذشته به یکدیگر پیوسته‌اند، می‌شود. این ائتلاف در دو ماه گذشته با حمایت نیروهای آمریکایی کمپینی را برای بیرون راندن نیروهای داعش از این منطقه مرزی میان سوریه و ترکیه به راه‌انداخته و در حال مبارزه برای این اهداف است.  

 

کد خبر : ۳۹۵۹۷۵