خبرگزاری کار ایران

استفان دی‌میستورا:

زمان دقیق از سرگیری مذاکرات سوریه مشخص نیست

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه تصریح کرد که برای حل بحران این کشور باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، «استفان دی‌میستورا» که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا صحبت می‌کرد، گفت که تلاش‌های جدی برای از سرگیری مذاکرات حل بحران سوریه وجود دارد و ما به این تلاش‌ها ادامه می‌دهیم تا مذاکرات مرحله سوم را برگزار کنیم؛ مرحله سوم باید به صورت جدی آغاز شود. مذاکرات قطعا باید ادامه پیدا کند ولی تا کنون زمان مشخصی برای از سرگیری مرحله  مذاکرات سوریه وجود ندارد.

وی افزود که با وزیر خارجه ایتالیا در این‌باره صحبت کردیم؛ با طرف‌های آمریکایی و طرف‌های اروپایی و بین‌المللی نیز صحبت‌هایی انجام داده‌ام.

این مقام سازمان ملل در خصوص مواضع دولت روسیه در سوریه نیز گفت که رایزنی‌هایی در سازمان ملل برای حل بحران سوریه انجام شده و نقش روسیه در این‌باره مورد بررسی قرار گرفته است.

 دی‌میستورا همچنین گفت که روسیه می‌تواند نقشی مهم و اساسی در حل بحران سوریه ایفا کند. روسیه به هر دلیلی در این مساله وارد شده و در آن مشارکت دارد؛ روسیه یکی از کشورهای بزرگی است که نقش اساسی در سوریه دارد. آنها ابراز تمایل کرده‌اند که مساله سوریه از طریق سیاسی حل و فصل شود.

وزیر خارجه ایتالیا نیز در این کنفرانس خبری گفت که تمایل داریم بین اعضای شورای امنیت و گروه بین‌المللی حل بحران سوریه مشورت‌هایی در این‌باره انجام شود.

 

کد خبر : ۳۸۹۱۶۶