خبرگزاری کار ایران

ارتش سوریه در کمتر از ۴۰۰ متری جاده «کاستیلو»

ارتش سوریه بعد از تسلط بر منطقه‌ای در جنوب مزارع الملاح در حومه شمالی حلب، تا کمتر از ۴۰۰ متری جاده حیاتی کاستیلو پیشروی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ارتش سوریه، موفق شد حمله گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم‌پیمانانش که با دو خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفت را دفع کند.

گروه‌های تروریستی درصدد بودند مقرهای ارتش در داخل مزارع الملاح در حومه شمالی حلب را منفجر کنند.

در همین راستا، فرمانده میدانی ارتش سوریه تصریح کرد، جبهه النصره عملیات خود موسوم به «شکستن محاصره» را علنی کرد و به مراکز استقرار ارتش در مزارع الملاح حمله کرد که ارتش قبل از رسیدن این دو خودروی بمب‌‌گذاری شده به مقر نیروهایش، آنها را منفجر کرد.

این منبع عنوان کرد، در جریان درگیری ارتش با عناصر جبهه النصره و هم‌پیمانانش، شماری از تروریست‌ها از جمله «عبدالرحمان منصور» مسئول نظامی در «کتائب الصفوه» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» کشته شدند.

به گفته وی، ارتش سوریه همچنین یک موشک‌انداز گروه‌های مسلح را در اطراف منطقه کاستیلو منهدم کرده است.

طبق این گزارش، ارتش سوریه همچنین کنترل تمامی کارخانه‌های موجود در محور «الخالدیه» در  حومه شمالی حلب تا «الیرمون» و تا محله «بنی زید » را به دست گرفته است.

ارتش سوریه محاصره حلب را تکمیل کرده و در محله بنی زید در کمتر از ۴۰۰ متری جاده کاستیلو با گروه‌های مسلح وارد درگیری شده است. این عملیات بعد از تسلط ارتش بر منطقه‌ای در جنوب مزارع الملاح صورت گرفت.

جاده کاستیلو شریان اصلی امدادرسانی به معارضان از حومه شمالی حلب به سمت محله‌های شرقی محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۸۸۷۰۲