خبرگزاری کار ایران

میشل تمر:

اعتبار برزیل باید در داخل و خارج کشور بازسازی شود

به دنبال رای سنای برزیل به استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور که باعث برکناری موقت وی از قدرت شده است، رئیس جمهوری موقت سخنرانی ملی انجام داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «میشل تمر» رئیس جمهوری موقت برزیل، در این سخنرانی گفت:‌ «به من اعتماد کنید. به ارزش های مردم ما و توانایی ما در بهبود اقتصادی اعتماد کنید.»

وی کابینه‌ای که راغب به همکاری با بخش کسب‌وکار برزیل تلقی می‌شود، انتخاب کرده است. این کابینه از جمله شامل «انریکه میرلس» رئیس سابق بانک مرکزی است که شخصیتی محبوب توصیف می شود. میرلس وزیر دارایی شده است.

روسف پیش از این میشل تمر را به «دخالت در کودتا» علیه خود متهم کرده است.

تمر ۷۵ ساله که لبنانی الاصل است برای حداکثر ۱۸۰ روز رئیس‌جمهوری خواهد بود.

وی گفت:‌ «بازگرداندن آرامش و ایجاد اتحاد در برزیل فوریت دارد. ما باید دولتی تشکیل دهیم که کشور را نجات خواهد داد.»

تمر با تاکید بر این‌که «شادابی اقتصادی» وظیفه اصلی وی خواهد بود، گفت:‌ «ضروری است که اعتبار کشور در داخل و خارج بازسازی شود تا به جلب سرمایه کمک کند و اقتصاد را دوباره راه بیاندازد.»

وی همچنین گفت که برزیل هنوز کشوری فقیر است و او نه فقط از برنامه‌های تامین اجتماعی حفاظت خواهد کرد، بلکه آنها را گسترش خواهد داد.

تمر گفت:‌ «بیایید دیگر درباره بحران حرف نزنیم و در عوض مشغول کار شویم.»

وی افزود که از تحقیقات گسترده درباره فساد در شرکت نفت ملی پتروبراس حمایت می کند. نام بسیاری از سیاستمداران و مقام‌ها به آن رسوایی گره خورده است.

پیش‌تر دیلما روسف طرح استیضاحش را «کودتا» و «مضحکه» خواند و گفت جرمی مرتکب نشده است.

روسف پس از رای سنای برزیل به استیضاحش در یک سخنرانی تلویزیونی وعده داد که به هر شیوه ممکن با «بی‌عدالتی» خواهد جنگید.

سنای برزیل پس از دو روز مذاکره طرح برکناری رئیس جمهوری و محاکمه وی به اتهام تخلف از قوانین مالی را تصویب کرد.

روسف متهم شده است که برای پنهان کردن کسری بودجه فزاینده دولت حساب‌ها را دستکاری کرده است. دوره محاکمه رئیس‌جمهوری معلق شده برزیل می‌تواند تا ۱۸۰ روز به طول بینجامد و تا پایان آن تمر عهده‌دار اداره کشور خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۷۰۶۲۲