خبرگزاری کار ایران

سیاستمداران لهستانی:

پناهجویان باید برای مبارزه به کشورهایشان بازگردند

رهبر حزب کشاورزان لهستان اعلام کرد باید پناهجویان را برای جنگ در کشورشان تجهیز و مسلح کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «آزادی» لهستان اعلام کرد: «ولادیسلاو کوسینیاک- کامیس»، رهبر حزب کشاورزان لهستان پیشنهادی مبنی بر تجهیز و مسلح کردن پناهجویان ارائه کرده است. وی بر این باور است که پناهجویان مسلح باید برای مبارزه به کشورهایشان فرستاده شوند.

کامیس افزود: «ما به دلایل بشردوستانه باید زنان و کودکان را بپذیریم.  پاپ فرانسیس (پدر مقدس) نیز این مسئله را خاطر نشان کرده است که مردان باید مسلح شده و برای آزادی وطنشان به کشور خود بازگشته و مبارزه کنند.»

کامیس که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ وزیر کشاورزی لهستان بوده‌است با سیستم پناهندگی موسوم به «دوبلین» مبنی بر نقل مکان پناهجویانی که به کشورهای حاشیه اتحادیه اروپا رسیده‌اند، به دیگر کشورها مخالف است.

وی افزود: «لهستان هرگز با چنین سیستمی از تسهیم و توزیع مجدد پناهجویان موافق نیست.»

رسانه‌های لهستان به نقل از منابع نزدیک به وزارت کشور، اعلام کردند: انتظار می‌رود بر اساس سیستم تسهیم و بازتوزیع -که توسط کمیسیون اروپایی پیشنهاد شده است- بیش از ۱۵۰ هزار مهاجر از خاورمیانه و آفریقا  به این کشور برسند.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا اعلام کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۵ وارد کشورهای اتحادیه اروپا شدند.

در سپتامبر ۲۰۱۵ نیز مردم لهستان برای حمایت از مهاجران، مقابل مجسمه «میکولا کوپرنیک» در ورشو تظاهرات کرده و پلاکاردهایی با شعار «پناهجویان خوش آمدید» به دست گرفته بودند.

کد خبر : ۳۶۸۴۹۵