خبرگزاری کار ایران

پوتین در نشست پرسش و پاسخ سالانه:

رهبران ترکیه بیشتر از آن که با تروریست‌ها مبارزه کنند با آنها همکاری می‌کنند

رئیس جمهور روسیه در نشست پرسش و پاسخ سالانه شرکت کرد و به موضوعات مختلف در حوزه‌های داخلی و خارجی پاسخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی؛ پوتین در ابتدای سخنان خود به مسائل اقتصادی پرداخته و اعلام کرد حتی در صورتی که تمام فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شود، ذخایر ارز و طلای روسیه می‌تواند کشور را برای مدت چهار ماه اداره کند.

وی در ادامه هشدار داد که اگر جامعه بین‌المللی مشکلی به نام داعش را حل نکند، این گروه تروریستی مجدداً قدرت خواهد گرفت، بنابراین روسیه از نزدیک داعش را زیر نظر خواهد گرفت.

رئیس جمهور روسیه گفت: پس از خارج شدن قسمت اعظم نیروی هوایی روسیه از سوریه، ارتش این کشور با شدت بیشتری علیه داعش مبارزه می‌کند.

رییس‌جمهوری روسیه در رابطه با ترکیه گفت: «ترکیه و شهروندان آن از دوستان روسیه هستند، اما مشکلاتی میان مسکو و تعدادی از سیاست‌مداران ترک وجود دارد.»

پوتین افزود رهبران ترکیه بیشتر از آن که با تروریست‌ها مبارزه کنند با آنها همکاری می‌کنند.

رییس‌جمهوری روسیه گفت ترکیه درگیری جنگ داخلی است. وی به شهروندان روسی هشدار داد هیچ تضمینی برای امنیت آنها در ترکیه وجود ندارد، دولت ترکیه برای تامین امنیت گردشگران تلاش می‌کند اما سوال اینجاست که آیا آنها در این کار موفق خواهند بود.

وی در باره سوریه گفت، راه‌حل رسیدن به صلح در سوریه سیاسی بوده و از طریق مداخله نظامی مشکلات این کشور حل نخواهد شد.

پوتین گفت: «می‌بایست مذاکره انجام شده، قانون اساسی جدید تصویب شود و در نهایت باتوجه به قوانین جدید در این کشور انتخابات زود هنگام برگزار کرد. این تنها راه خروج سوریه از بحران است.»

وی در ادامه تاکید کرد که مصر همچنان مقصد ناامنی برای گردشگران روسی محسوب می‌شود و به همین علت مسکو و قاهره می‌بایست برای افزایش امنیت مسافران تدابیری بیاندیشند.

کد خبر : ۳۶۱۶۶۸