خبرگزاری کار ایران

رایزنی وزیر دفاع فرانسه با مقام‌های بغداد درباره مقابله با داعش

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۷۰۶

وزیر دفاع فرانسه، این کشور را عضو اصلی ائتلاف ضدداعش دانسته و برای مبارزه با این گروه تروریستی با مقام‌های عراقی وارد گفت‌وگو شده است.

به گزارش ایلنا به  نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لودریان»، وزیر دفاع فرانسه امروز-دوشنبه- برای گفت‌وگو با مقام‌های عراقی درباره مبارزه علیه گروه تروریستی داعش وارد بغداد شد.

لودریان درباره ائتلاف ضد داعش با «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور گفت‌وگو کرده است. 

حملات پاریس در نوامبر سال گذشته که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت، ۱۳۰ کشته برجای گذاشت و همچنان نگرانی‌هایی مبنی بر این وجود دارد که عناصر این گروه بار دیگر این کشور را هدف حملات تروریستی خود قرار دهند. 

دادستان فدرال بلژیک نیز اعلام کرده است حمله به فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل در ماه گذشته که ۳۲ کشته بر جای گذاشت، ابتدا قرار بود در فرانسه اتفاق بیفتد.

فرانسه بخشی از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است که حملات هوایی علیه داعش و آموزش و سایر کمک‌ها به نیروهای عراقی و سوری را بر عهده دارد.

تروریست‌های داعش همچنان کنترل بخش‌هایی از سوریه و عراق را در دست دارند.

دیدار وزیر دفاع فرانسه تنها چند روز پس از سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا  به بغداد صورت گرفت . کری در این سفر متعهد شد که ائتلاف ضدداعش در کنار عراق به مبارزه با این گروه تروریستی ادامه دهد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز