خبرگزاری کار ایران

رییس جمهوری اتریش:

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، برای هر دو طرف زیان‌بار است

رئیس‌جمهوری اتریش امروز-چهارشنبه- با تاکید بر این‌که هیچ طرفی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه سود نخواهد برد، گفت که باید راهی برای لغو تحریم‌ها پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «هاینس فیشر» رئیس‌جمهوری اتریش که برای یک دیدار رسمی دو روزه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به این کشور سفر کرده است، خواستار لغو تحریم‌ها علیه این کشور شد.

این مقام اتریشی در گفت‌و گو با «سرگئی ناریشکین» سخنگوی مجلس عوام روسیه، گفت: «همیشه و هرجایی صادقانه گفته‌ام که تحریم برای هر دو طرف زیان‌بار خواهد بود.»

وی در عین حال افزود که اتریش همچنان یک عضو وفادار به اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

 فیشر خاطرنشان کرد که موضع ما در رابطه با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه این است که  باید تمام فرصت‌های  گسترش روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا بررسی شود؛ مهم‌تر از همه این است که باید راه حلی پیدا کنیم. راهی مشترک میان همه برای ایجاد فضایی که منجر به رفع  فوری تمامی تحریم ها شود.

روابط میان روسیه و دولت‌های عضو اتحادیه اروپا شامل اتریش در سال 2014 رو به سراشیبی سقوط رفت؛ زمانی که بروکسل،  در متهم کردن مسکو برای دامن زدن به بحران اوکراین به واشنگتن پیوست و موجی از تحریم ها را به عنوان اقدامی تنبیهی بر روسیه تحمیل کرد.

مقام‌های روس اتهام‌های وارده را رد کرده و هشدار دادند که تحریم‌های غرب اثر معکوس دارد. در آگوست سال 2014 روسیه در پاسخ به اقدام‌های غرب، اعلام کرد که برخی محصولات  غذایی را که مبدا آن کشورهای تحریم‌کننده هستند، برای مدت یک سال ممنوع کرده است. این ممنوعیت تا کنون برای یک سال دیگر تمدید شده است.

 

کد خبر : ۳۵۹۳۰۱