خبرگزاری کار ایران

هیات‌های فتح و حماس بار دیگر در دوحه دیدار می‌کنند

جنبش‌های فتح و حماس روز گذشته اعلام کردند که هیات‌های دو جنبش برای ادامه گفت‌وگوهای آشتی ملی به زودی بار دیگر در پایتخت قطر دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، زمان دقیق دیدار جنبش‌های فتح و حماس هنوز اعلام نشده است.

«صلاح بردویل» از رهبران حماس گفت که حماس و فتح بر سر برگزاری دیداری دیگر در دوحه به منظور ادامه گفت‌وگوهای آشتی ملی توافق کرده‌اند.

بردویل تصریح کرد که حماس و فتح بر سر برخی مسائل از جمله نشست پارلمان فلسطین که قرار است تا شش هفته دیگر برگزار شود، به توافق رسیده‌اند. همچنین مساله کارمندان و ادغام آنها نیز یکی از محورهای توافق دو طرف بوده است و برخی مسائل دیگر نیز هنوز نیاز به بحث و بررسی دارند.

وی اشاره کرد که دو جنبش توافق کردند که دولت وحدت ملی متشکل از تمامی گروه‌ها تشکیل شود و این دولت باید پس از شش هفته از پارلمان فلسطین رای اعتماد بگیرد. بر این اساس که طی این شش هفته دستور برگزاری نشست مجلس قانون‌گذاری صادر شود و در این باره نیز پیشرفت‌هایی صورت گرفته است اما باز برخی مسائل همچنان مورد اختلاف است و نیاز به گفت‌وگوهای بیشتر دارد.

صلاح بردویل خاطر نشان کرد که اصلی‌ترین مانع بر سر راه تحقق آشتی ملی نبود اراده سیاسی واقعی است. وی گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید برای پیشبرد آشتی ملی دست به کارهای زیادی بزند از جمله این‌که دستور برگزاری نشست پارلمان فلسطین و کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش و تشکیل دولت وحدت ملی با توافق تمامی گروه‌ها را صادر کند و حقوق کارمندان غزه نیز همانند دیگر کارمندان پرداخت شود.

 

کد خبر : ۳۵۹۰۲۶