خبرگزاری کار ایران

جان کری:

مذاکراتی درباره جزئیات آتش‌بس در سوریه در جریان است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، در حال حاضر مذاکراتی درباره بررسی جزئیات آتش‌بس و فراهم کردن شرایط ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان در سوریه جریان دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد، در حال حاضر مذاکرات بر موضوعات آتش‌بس و فراهم کردن شرایط ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان در سوریه متمرکز است. این بندها که معارضان طی مذاکرات اخیر به آن پایبند بودند، در قطعنامه شورای امنیت ذکر شده است.

کری گفت: «همچنین درباره جزئیات آتش بس گفت‌وگوهایی انجام می‌شود و روس‌ها دیدگاه‌هایی را درباره چگونگی اجرای آن مطرح کرده‌اند. ولی در صورتی‌که مذاکرات در سایه تداوم بمباران باشد، هیچ‌کس این مساله را قبول نمی‌کند. این را در روزهای آینده خواهیم فهمید.»

وی در عین حال که روسیه را به کشتار غیرنظامیان در سوریه متهم کرد، گفت: «روسیه برخی پیشنهادهای سازنده را درباره نحوه اجرای آتش‌بس ارائه داده است.»

در پی کارشکنی «هیات نشست ریاض» در ژنو، مذاکرات صلح درباره سوریه، چهارشنبه گذشته در ششمین روز خود تا 25 فوریه (6 اسفند) به حال تعلیق درآمد.

کد خبر : ۳۴۴۵۲۴