خبرگزاری کار ایران

دمشق: تروریسم دامن حامیانش را گرفت

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات و انفجارهای خونین تروریستی در پایتخت فرانسه، گفت: تروریسم دامن حامیانش را گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخباریه، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، امروز- شنبه- در گفت‌وگویی مطبوعاتی تأکید کرد: سوریه در مبارزه با تروریسم پیروز شده است.

الجعفری با بیان اینکه «تنها روش مبارزه با تروریسم پیوستن به ائتلافی واقعی و جدی که همان ائتلاف روسیه و سوریه است، می باشد، متذکر شد آمریکا،  فرانسه و ترکیه در تشخیص هویت تروریسم دچار اشتباه شدند.

الجعفری تأکید کرد: تروریسم در سوریه، لبنان و فرانسه یکسان است.

این دیپلمات سوریه به اقدامات غیرقانونی نیروهای فرانسوی اشاره کرد و گفت: ارتش و پلیس فرانسه یک‌بار 300 گلوله به یک تروریست مراکشی‌تبار شلیک کردند. ارتش فرانسه اولین ارتشی است که با سربریدن قربانیان خود در الجزایر، این شیوه را معمول کرد.

وی اعلام کرد: محبوبیت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در فرانسه بیشتر از محبوبیت رئیس‌جمهوری این کشور (فرانسوا اولاند) است زیرا نظرسنجی از 23 هزار نفر در فرانسه نشان داد که حدود 20 درصد از فرانسوی‌ها از اولاند حمایت می‌کنند در حالی‌که محبوبیت بشار اسد در این کشور 72 درصد است.

الجعفری با اشاره به حملات و انفجارهای تروریستی عصر جمعه در پاریس، پایتخت فرانسه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، متذکر شد تروریسم دامن حامیانش را فراگرفته است.

کد خبر : ۳۲۱۵۹۸