خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس خبری مشترک با هاموند؛

کری از تلاش‌های انگلیس در دست‌یابی به برجام قدردانی کرد

وزیرخارجه آمریکا از تلاش‌های انگلیس برای به نتیجه رسیدن مذاکرات توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تشکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود از تلاش‌های مقام‌های این کشور برای حصول برجام قدردانی کرد.

وزیرخارجه آمریکا گفت: «از حمایت و تلاش‌های متحدان خود در انگلیس در زمینه توافق هسته‌ای ایران بسیار قدردان و سپاس‌گذار هستیم. این یک توافق چند جانبه بود. اعضای دائمی سازمان ملل در گروه ۱+۵ به صورت بسیار موثری با هم کار کردند. اگرچه مشکلاتی با روسیه و چین درباره یک یا چند مورد وجود داشت، در اهمیت این موضوع که هیچ کشوری در این لحظه یا هر لحظه دیگری نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، با یکدیگر متحد بودیم.»

کری افزود: «اقدام‌های بسیاری را با انگلیس از نزدیک انجام داده‌ایم و درباره هر موضوعی که در جهان امروز در تقابل با کشورهای ما بوده است، همکاری کردیم. در جنگ علیه داعش متحد هستیم. در سوریه بسیار نزدیک به هم کار می‌کنیم و تصمیم داریم روندی سیاسی را برای پایان دادن به این فاجعه انسانی دنبال کنیم. اخیرا در لندن مذاکراتی طولانی درباره این مساله برگزار کردیم و امیدوار هستیم در وین نیز به پیشرفت‌هایی در این راستا دست پیدا کنیم.»

کد خبر : ۳۲۰۶۷۱