خبرگزاری کار ایران

در سی و هشتمین روز انتفاضه؛

۳۰ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها شهید و زخمی شدند

جمعیت هلال احمر فلسطین از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ۲۹ نفر دیگر در درگیری‌های روز گذشته -شنبه- که سی و هشتمین روز از انتفاضه قدس بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های امداد و نجات فلسطین به ۲۹ نفر از مجروحان درگیری‌های شنبه خدمات درمانی ارائه کرده‌اند که در میان آن‌ها چهار نفر به ضرب گلوله جنگی، دو نفر به ضرب گلوله مشقی، ۲۲ نفر در اثر استنشاق گاز اشک‌آور و یک نفر در اثر سقوط از ارتفاع زخمی شده بودند.

نقاط مختلف کرانه باختری روز گذشته نیز شاهد درگیری‌های پراکنده میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درگیری‌های الخلیل، اردوگاه عایده در بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری، شهرک بیت فوریک در نابلس واقع در شمال کرانه باختری و شرق اردوگاه بریج واقع در مرکز نوار غزه اشاره کرد.

علاوه بر این، یک شهروند فلسطینی نیز که در درگیری‌های جمعه گذشته با نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت لحم در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شده بود، در اثر وخامت وضعیت جسمی به شهادت رسیده و به این ترتیب شمار شهدای انتفاضه به ۷۹ نفر رسید.

منابع فلسطینی گزارش دادند که «حاج جمال نشاش» ساکن بیت لحم که در درگیری‌های اخیر با نظامیان ارتش صهیونیستی بر اثر استنشاق گاز اشک آور مسموم و دچار حالت خفگی شده بود، شامگاه دیروز دوشنبه به شهادت رسید.

از آغاز انتفاضه قدس در اوایل ماه اکتبر گذشته تاکنون ۷۹ فلسطینی شهید و بیش از دو هزار و ۴۵۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌ها با نظامیان صهیونیست به ضرب گلوله‌های مشقی و جنگی زخمی شده‌اند و علاوه بر این بیش از پنج هزار نفر نیز در اثر استنشاق گاز سمی دچار مسمومیت شده‌اند. در مقابل، جوانان فلسطینی هم با عملیات‌های مقاومتی و درگیری‌های خود با صهیونیست‌ها باعث کشته شدن ۱۴ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر شده‌اند.

کد خبر : ۳۲۰۰۴۷