خبرگزاری کار ایران

لاوروف در نیویورک:

گزینه بعدی پس از سقوط سوریه، داعش است

وزیرخارجه روسیه گفت که در صورت سقوط دولت سوریه، داعش جای آن‌را می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه امروز-سه‌شنبه- گفت که این کشور نمی‌تواند اجازه دهد سوریه سقوط کند زیرا، در این صورت داعش جاگزین آن می‌شود.

لاوروف در مصاحبه خود با راشاتودی که در نیویورک انجام شد، گفت: « موضع خود را اعلام کرده‌ایم. به هیچکس تمایل و وابستگی نداریم اما، مشخص است که نمی‌توانیم اجازه دهیم سوریه سقوط کند زیرا جانشین آن خلافت داعش خواهد بود و در این صورت دیگر آن سوریه‌ای که می‌شناسیم، فراموش می‌شود.»

وی با اشاره به دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی گفت: «روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره ائتلاف بحث نکردند بلکه، درباره احتمال همکاری دو کشور در حوزه‌های مهم روز از جمله سوریه رایزنی کردند و همگی تایید کردند که هدف مشترک شکست داعش است و این‌که به این گروه اجازه داده نشود خلافت خود را تاسیس کند.»

لاوروف تصریح کرد: «از مدت‌ها پیش سلاح‌ها و تجهیزات نظامی را برای افزایش توانایی آن‌ها در جنگ با تروریست‌ها تامین کرده‌ایم. دولت‌های عراق و سوریه این کمک ما را دریافت کرده‌اند. متخصصان نظامی خود را برای آموزش استفاده از تجهیزات اعزام کردیم و بر این باور هستیم تمام کسانی که علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند باید هماهنگ شوند اما، نیازی نیست که تحت رهبری یک کشور باشد زیرا این اقدام واقع‌گرایانه نیست.»

کد خبر : ۳۰۹۰۳۱