خبرگزاری کار ایران

آمریکا ممانعت کری از دیدار عباس و نتانیاهو را تکذیب کرد

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که گزارش‌ها مبنی بر تلاش وزیر خارجه این کشور برای جلوگیری از دیدار رهبران فلسطین و اسرائیل صحت ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از جوئیش‌پرس، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز -یکشنبه- گزارش‌ها مبنی بر تلاش «جان کری» وزیر خارجه این کشور برای عدم برگزاری دیدار میان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرد.

کربی گفت که وضعیت به صورتی‌که در گزارش «هاآرتص» آمده است، نبوده است.

عباس دوشنبه هفته گذشته به چهار سفیر بازنشسته اسرائیلی گفت که برای دیدار با نتانیاهو آمادگی دارد و نتانیاهو نیز ادعا کرد که برای به جریان افتادن «روند صلح» آماده برگزاری نشست با عباس است.

این در حالی است که کری بار‌ها از عباس خواسته بود که بدون حضور وی با نتانیاهو دیدار نکند.

کربی گفت که وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر نگرانی‌های دیگری دارد و باید اطمینان حاصل کند که مجلس نمایندگان این کشور اوضاع را تغییر نداده و علیه برجام اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی افزود که این احتمال وجود دارد که تعبیر مقام‌های آمریکایی درباره گزارش منتشر شده درباره دست‌کم یک قسمت بخش در خاورمیانه درست باشد و آن مطلب این است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند کری را درباره دیداری که خود عباس تمایلی به برگزاری آن ندارد، متهم کند.

کد خبر : ۳۰۸۲۸۵