خبرگزاری کار ایران

حمله مجدد نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی

در پی حمله صبح امروز -یکشنبه- نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی درگیری‌های شدیدی میان آنها و نمازگزاران فلسطینی متحصن در داخل این مسجد صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع محلی و شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی به منظور تسهیل روند ورود شهرک‌نشینان یهودی به مسجد الاقصی دروازه باب‌المغاربه را به روی آنها باز کردند و سعی در بیرون کردن نمازگزاران فلسطینی از این مسجد را داشتند که با مقاومت آنها مواجه شدند.

از طرف دیگر، در پی ورود تعدادی از شهرک‌نشینان یهودی به صحن‌های مسجد مبارک الاقصی درگیری‌های شدیدی میان آنها و نمازگزاران فلسطینی در دروازه های اصلی این مسجد صورت گرفت.

شهرک‌نشینان صهیونیست سعی در تحریک احساسات نمازگزاران مسلمان و تحصن‌کنندگان در صحن‌های مسجد الاقصی را داشتند و پس از آن به سمت باب السلسله حرکت کردند که فلسطینی‌ها با فریادهای الله اکبر به آنها پاسخ دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به شلیک گلوله‌های مشقی و بمب‌های حاوی گاز اشک‌آور به سمت تحصن‌کنندگان در مسجد الاقصی کردند که سعی در مقابله با ورود شهرک‌نشینان یهودی به این مسجد را داشتند. نظامیان صهیونیستی کارت‌های شناسایی برخی جوانان کم سن و سال و تعدادی از بانوان و دختران جوان فلسطینی را که در داخل مسجد الاقصی تحصن کرده بودند، توقیف کردند.

 
کد خبر : ۳۰۸۲۵۰