خبرگزاری کار ایران

ارتش یمن:

متجاوزان را غافلگیر می‌کنیم

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد ارتش این کشور گزینه‌های غافلگیر کننده زیادی دارد که طی روزهای آینده نشان داده خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، سرتیپ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن، در گفت‌وگو با «المیادین» اعلام کرد ارتش یمن و کمیته‌های مردمی خود را برای بد‌ترین سناریو‌ها آماده کرده‌اند و اگر متجاوزان درصدد آغاز جنگ زمینی باشند ما نیز آماده نبرد هستیم.

لقمان گفت: «درست است که آن‌ها اهدافی را در یمن هدف حمله قرار داده‌اند ولی آنچه که ما در اختیار داریم، آنها را غافلگیر خواهد کرد. من تاکید می‌کنم تسلیحات و گزینه‌های ارتش یمن آن‌ها را غافلگیر خواهد کرد. ارتش یمن با توجه به عقیده مبارزاتی خود، برای هرگونه نبرد در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.»

این در شرایطی است که ائتلاف متشکل از برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی از روز پنجشنبه نبرد زمینی خود را در یمن آغاز کرده‌اند که با انتقاد سازمان ملل مواجه شده است.

به گزارش منابع یمنی، حدود ۱۰ هزار نیروی ائتلاف، روز شنبه از طریق گذرگاه مرزی «الودیعه» با عربستان وارد استان «مأرب» شده‌اند و به منطقه «الصافر» رسیده‌اند.

این نیرو‌ها مجهز به سلاح‌های سنگین، جنگنده‌های پیشرفته و سامانه‌های ارتباطاتی مجهز هستند.

همزمان با این تحولات در روند جنگ یمن، سازمان ملل در بیانیه‌ای تأکید کرده است که راه‌حل بحران یمن سیاسی است نه اعزام نیروی بیشتر به این کشور.

کد خبر : ۳۰۳۸۸۷