خبرگزاری کار ایران

لیندزی گراهام:

گروه‌های تندرو خاور‌میانه را کنترل می‌کنند

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی گفت گروه‌های تندرو جلوی چشم «باراک اوباما»رئیس‌جمهوری آمریکا، خاورمیانه را کنترل می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی گفت گروه‌های تندرو جلوی چشم «باراک اوباما»رئیس‌جمهوری آمریکا، خاورمیانه را کنترل می‌کنند.

وی افزود سیاست‌های خارجی اوباما به گروه‌های تندرو مانند داعش این اجازه را داده‌است تا بدون نظارت و کنترل رشد کنند.

گراهام گفت: «اوباما نمی‌داند چه کار می‌کند. گروه‌های تندرو در خاورمیانه غوغا می‌کنند و اکنون خطر حمله تروریستی به سرزمین ما بیش از پیش وجود دارد.»

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی ادامه داد در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری آمریکا به شدت با گروه‌های تندرو مقابله کرده و آنها را نابود می‌کند.

وی در انتقاد از دولت اوباما گفت که آمریکا خیلی زود عراق را ترک کرد و عدم توانایی دولت اوباما در مواجهه با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه شرایط را برای حضور داعش فراهم کرد.

گراهام همچنین از اوباما به دلیل مذاکره با ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: «مذاکرات هسته‌ای با ایران من را ترسانده‌است. نباید قبل از اینکه ایران فعالیت‌های خود را تغییر دهد پول بیشتری در اختیار این کشور قرار دهیم.»

کد خبر : ۲۸۸۵۹۲