خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به انتشار کاریکاتو موهن در هفته‌نامه «شارلی ابدو»

معترضان در نیجر ۷ کلیسا را آتش زدند / فرانسه به اتباع خود هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۵۴

اواسط روز شنبه و به رغم اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع از سوی مقامات نیجر، حدود یک‌هزار نفر در مقابل مسجد جامع پایتخت این کشور فریاد «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر شارلی ابدو» و «الله اکبر» سردادند.

در دور جدید اعتراضات به انشتار کاریکاتور موهن به نبی اکرم(ص)، معترضان خشمگین در نیجر، دیروز - شنبه - ۷ کلیسا را به آتش کشیدند. در پی این تحولات، دولت فرانسه به اتباع خود درخصوص سفر به نیجر هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اواسط روز شنبه و به رغم اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع از سوی مقامات نیجر، حدود یک‌هزار نفر در مقابل مسجد جامع پایتخت این کشور فریاد «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر شارلی ابدو» و «الله اکبر» سردادند.

در پی این تظاهرات پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک‌آور سعی کرد افراد را متفرق کند. در مقابل، معترضان به سوی پلیس سنگ‌پرانی کردند و دو خودروی نیروی های امنیتی به آتش کشیده شد. همچنین معترضان یک لاستیک شعله‌ور را به داخل کمیساریای نزدیک مسجد جامع پرتاب کردند.

سپس دامنه این خشونت‌ها به دیگر مناطق پایتخت نیجر از جمله مناطقی که کلیساها در آن واقع شده‌اند، کشیده شد و این درگیری‌ها دست‌کم ۳ کشته برجای گذاشت.

براساس این گزارش، ۷ کلیسا از جمله یکی از قدیمی‌ترین کلیسا های پایتخت نیجر در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد. بیشتر این کلیساها، ‌ کلیساهای پروتستان‌ها هستند.

همچنین دفاتر شرکت‌های فرانسوی و کیوسک‌های تبلیغاتی اپراتورهای فرانسوی مورد هجوم معترضان قرار گرفت. سفارت فرانسه در نیامی از اتباع این کشور خواست از منازل خود خارج نشوند.

در پی تشدید اعتراضات در نیجر، سفیر فرانسه به اتباع این کشور هشدار داد از خانه‌های خود خارج نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز