خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در دو راهی سیاست‌های دوگانه آمریکا قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۳۰

از سال‌های گذشته تاکنون چندین قطعنامه برای موضوع فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل صادر شد اما تمامی آن قطعنامه‌ها که به نوعی به نفع تشکیل دولت فلسطین بود، توسط آمریکا وتو شد.

سفیر اسبق ایران در سوریه و لبنان با اشاره به ارائه پیش‌نویس پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به شورای امنیت، گفت که بررسی این پیش‌نویس به احتمال زیاد یا از دستور خارج شده یا توسط آمریکا وتو می‌شود.

«محمدعلی سبحانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از سال‌های گذشته تاکنون چندین قطعنامه برای موضوع فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل صادر شد اما تمامی آن قطعنامه‌ها که به نوعی به نفع تشکیل دولت فلسطین بود، توسط آمریکا وتو شد.

وی تصریح کرد: این قطعنامه به نوعی فرصت زمانی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است چراکه از طرف دیگر، کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین پا پیش گذاشته‌اند و حتی احتمال می‌رود که کشورهای بیشتری از اتحادیه اروپا در حمایت از فلسطین به میدان بیایند.

سبحانی با اشاره به موضع‌گیری‌هایی که توسط اتحادیه اروپا در قبال عملکرد اسرائیل صورت گرفته است، گفت: بارها این قطعنامه‌ها صادر شده است که قرار بر این بود تا به رای گذاشته شوند اما باید گفت که در این زمینه موضعی جدی در مقابل اسرائیل گرفته نشد و به نوعی به رای‌گیری نهایی منجر شده یا با وتو مواجه شد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که فضای حاکم بر این پرنده بسیار مبهم است، گفت: آمریکایی‌ها در عملکرد خود در قبال قطعنامه‌های قبلی سعی داشتند تا از نهایی شدن آن جلوگیری کنند به طوری که باید گفت این بار هم یا سعی خواهند داشت که این پیش‌نویس به رای نهایی نرسد یا این‌که آن را وتو خواهند کرد اما اگر این پیش‌نویس تصویب شود، پیروزی بسیار بزرگی برای فلسطینیان در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز