خبرگزاری کار ایران

یک جوان سیاه‌پوست آمریکایی دیگر به ضرب گلوله پلیس کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۳۹

«آنتونیو مارتین» نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست آمریکایی در درگیری با ماموران پلیس در پمپ گاز «موبایل» در حومه «برکلی» در ایالت میسوری در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

مقام‌های پلیس و مسئولان تلویزیون محلی «سنت‌لوئیس» در ایالت «میسوری» آمریکا امروز - چهارشنبه - از مرگ یک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه گاردین، «آنتونیو مارتین» نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست آمریکایی در درگیری با ماموران پلیس در پمپ گاز «موبایل» در حومه «برکلی» در ایالت میسوری در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

سخنگوی اداره پلیس سنت‌لوئیس گفت که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که افسر پلیس در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه شب به وقت محلی به دو نوجوان در پمپ گاز برکلی مظنون می‌شود و خودروی پلیس را کنار می‌زند که در همین حال یکی از دو نوجوان اسلحه‌ای را به‌سمت مامور پلیس نشانه می‌رود و وی برای حفظ جان و دفاع از خود چند تیر شلیک می‌کند که در اثر اصابت گلوله‌ها نوجوان سیاه‌پوست جان خود را از دست می‌دهد.

بازرسان توانستند اسلحه نوجوان سیاه‌پوست کشته شده را در صحنه پیدا کنند.

زنی که ادعا می‌کند مادر آنتونیو است، گفت که وی برای دیدن یکی از دوستان خود از خانه خارج شده بود و هیچ نوع اسلحه‌ای با خود حمل نمی‌کرد.

وی ادامه داد که آنتونیو در ماه سپتامبر گذشته ۱۸ ساله شده بود و تصمیم داشت با کمک دوستش کاری برای خود پیدا کند.

مادر مقتول گفت که شاید وی فرار کرده است و به‌همین دلیل ماموران پلیس شروع به تیراندازی کرده باشند.

مظنون دوم از صحنه حادثه فرار کرده است.

جمعیت بسیاری در پمپ گاز واقع در برکلی جمع شده‌اند و ماموران پلیس تلاش می‌کنند تا از بروز آشوب جلوگیری کنند.

برکلی حدود سه کیلومتر با شهر «فرگوسن» که در چند هفته اخیر شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده است، فاصله دارد.

حادثه کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله با اعتراض‌ها و راه‌پیمایی‌های گسترده در آمریکا علیه رفتار خشونت‌آمیز و نژادپرستانه ماموران پلیس در برابر سیاه‌پوستان آمریکایی همزمان شده است.

هزاران شهروند آمریکایی در هفته‌های اخیر در ده‌ها شهر نسبت به حکم صادره هیات منصفه شهر فرگوسن در ایالت میسوری و هیات منصفه نیویورک مبنی بر تبرئه کامل ماموران پلیسی که باعثمرگ «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله آمریکایی در فرگوسن و «اریک گارنر» ۴۳ ساله و سیاه‌پوست در نیویورک شده بودند، دست به اعتراض‌های گسترده زدند.

شهروندان آمریکایی خواستار تغییر حکم دادگاه و پایان دادن به رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه ماموران پلیس آمریکایی در قبال سیاه‌پوستان این کشور شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز